מבזקיםמשפטי/פלילי

חוננו למשטרה: פתחו מחדש את תיק השלכת בקבוק התבערה לביתו של יהודי ברמלה

בארגון 'חוננו' פנו לפרקליטות המדינה בדרישה להורות על העמדתם לדין של שני תוקפים שהודו בתקיפה חמורה במהלך מבצע שומר החומות ברמלה. השניים הודו בחקירתם כי השליכו בקבוק תבערה לעבר ביתו של יהודי תושב המקום ובכך גרמו לו לכוויות קשות בכל חלקי גופו.

בארגון מסרו את פרטי האירוע הנורא: "האירוע הקשה התרחש במהלך מבצע שומר החומות בעת שהנפגע ישב במרפסת ביתו. לפתע, הושלך לעברו ‏בקבוק ‏תבערה‏ שהתנפץ, והדליק אש אשר הציתה את רכושו וגרמה לו כוויות קשות בכל חלקי גופו. מהכאבים החל המותקף החל לרוץ הלוך ושוב תוך שהוא צועק "אני נשרף", הוא רץ לבית השכנים אשר סייעו לו לכבות את בגדיו וגופו. לאחר מכן קיבל טיפול רפואי. חרף הודאתם של החשודים בתקיפה, אשר אף תועדה בסרטון ממצלמות אבטחה מבית סמוך, ועל אף שחזור האירוע בידי החשוד המרכזי יחד עם החוקרים – לבסוף החליטו רשויות החקירה על סגירת התיק, מבלי להעמיד אף אחד מהחשודים לדין."

בערר שהגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו לפרקליטות המדינה נגד סגירת התיק, מצביע עו"ד שטיינר על הראיות הרבות הקיימות לטענתו בתיק אשר לשיטתו מספיקות להוכיח כי החשודים ביצעו את המעשים המיוחסים להם וזאת מתוך מניע גזעני אך ורק בדל היותו של הנפגע יהודי. עו"ד שטיינר אף מדגיש כי החשודים אף הודו בחקירתם כי פגעו ביהודי אך משום היותו יהודי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לעניין המניע ציין עו"ד שטיינר בערר, כי הערבים שמעו את זעקותיו של היהודי הנשרף כתוצאה מהתלקחות בקבוק התבערה, אך נמלטו מייד מהמקום, מבלי להגיש כל סיוע. לדבריו, הדבר מחזק את הוכחת כוונתם לפגוע ביהודי ואף לגרום למותו מתוך מניע גזעני מבוהק – "מעיון‏ בחומר ‏החקירה‏ עולה,‏ כי קיימים‏ בתיק‏ הודאות ‏של‏ החשודים,‏ שחזור, ‏הפללות,‏ עדויות,‏ ראיות‏ חפציות ‏ומספר‏ רב‏ של‏ חיזוקים‏ ראייתיים.‏ מדובר‏ במסד ראייתי איתן שאין כל ספק כי יש בו כדי להצביע על סיכוי סביר להרשעה. תיק‏ זה ‏עוסק‏ במעשים ‏חמורים ביותר – עד כדי ניסיון גרם מוות מתוך מניע גזעני. ‏ודאי ‏נוכח ‏גרסאות‏ החשודים‏ באשר‏ לעזיבתם ‏את ‏המקום‏ בעוד‏ המתלונן‏ זועק‏ בסבלו. אשר ‏על ‏כן ‏יבוקש‏ לפתוח‏ את ‏התיק ‏מחדש, ולמצות ‏את ‏הדין עם‏ המחבלים", כתב עו"ד שטיינר.

לסיום ציין עו"ד שטיינר את האינטרס הציבורי הרב במיצוי הדין בתיקים מסוג זה: "אינטרס ציבורי ראשון במעלה הינו שמירה על ביטחון הציבור ומניעת אירועים אלימים, מסכני חיים, הנובעים מתוך מניע גזעני לאומני. אירוע זה אירע במהלך מבצע 'שומר החומות' בשעה שערי הארץ בערו. על מערכת אכיפת החוק לוודא כי המסר ברור אין לאפשר 'שעות כושר' לטרור, ואין – לאפשר לבוחרים בו לקרוע את המדינה מבפנים. יש להשיב את תחושת הביטחון לאזרחים. בפרט, באשר לשני המחבלים בהם עסקינן, יש לתמוה כיצד יכולה המדינה לאפשר למי שכבר גמלו, לכאורה, בליבם החלטה להצית אדם אך בשל היותו יהודי, והותירו אותו להתבוסס בדמו, להמשיך ולהסתובב חופשי, בלא כל ניסיון להעמידם לדין", נכתב.

עו"ד אופיר שטיינר מסר כי: "מדובר במקרה חמור מאוד – הבערת אדם באש באמצעות בקבוק תבערה, ועזיבת המקום מייד לאחר מכן, תוך שהוא נותר להתגבר על האש האוחזת בגופו לבדו. בנקל יכול היה האירוע להסתיים במוות. מעשה נורא זה נעשה מתוך כוונה לפגוע ביהודי, רק בשל היותו יהודי הגר בעיר מעורבת במהלך מבצע 'שומר החומות'. התיק גדוש בראיות נגד התוקפים שהודו במעשיהם הנפשעים, ובכל זאת מצאה הפרקליטות לסגור את התיק. במקרים מסוג זה על הפרקליטות למצות את הדין עם התוקפים. כל תוצאה אחרת מהווה פגיעה בביטחון הציבור ובהרתעה".

בקבוק תבערה. אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button