חדשות הארץמבזקים

עמותת נט"ל: עלייה של 100% בכמות הפניות לקו הסיוע – על רקע טרור ומלחמה

על רקע הפיגוע הקשה שהתרחש באריאל וגל הפיגועים המתמשך, בעמותת נט"ל מתגברים את קו הסיוע, לטובת מי שמרגיש חרדה ולחץ וזקוק לתמיכה נפשית, בעקבות הפיגוע באריאל – בטלפון 1-800-363-363.

על פי נתוני עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי): עלייה של 110% בפניות לקו הסיוע הנפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה מאזור ירושלים ויהודה ושומרון. ההשוואה בין החודשים ינואר עד אוקטובר 2022 לעומת 2021 – כלל הפניות. בנוסף, עלייה של 45% בפניות על רקע טרור – השוואה בין החודשים מינואר עד אוקטובר 2022 לעומת 2021

הפניות הן של אזרחים בחלקם שהכירו את הנרצחים, אחרים שחוששים לצאת מהבית בעקבות הפיגוע, עוד שפנו בשל פיגועי יידוי אבנים ברחבי יהודה ושומרון מה שגורם לתחושת חרדה ופחד ״שכל הזמן מנסים לפגוע בהם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פניות נוספות שהתקבלו בקו הסיוע של נט״ל היו פניות של אזרחים שהיו בזירת פיגועים קודמים וחשים מתח נפשי וחרדה גבוהה שהתעורר בעקבות הפיגוע הבוקר. מס׳ פניות היו של חיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה מאירועי לחימה שהאירוע הבוקר היווה טריגר עבורם והחזיר אותם לטראומה שהם סוחבים ובשל כך מתקשים לתפקד.

אפרת שפרוט מנכ״לית נטל: ״כפי שאנחנו רגילים מאירועי עבר ברגע שמתרחש אירוע טרור קשה כדוגמת האירוע הבוקר , מספר הפניות לקו עולה. בעיקר פניות של נפגעי חרדה הזקוקים לשיחה מרגיעה.”

עמותת נט"ל מציינת בימים אלו 25 שנות עשייה והינה מהעמותות הוותיקות והמנוסות ביותר בארץ בהענקת סיוע לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור הן בעזרת קווי הסיוע, טיפולים פרטניים, סדנאות וקבוצות תמיכה למשפחה והמעגלים הסובבים. נט״ל פועלת להעלאת המודעות לנושא וכמוקד ידע וניסיון רב. קו הסיוע של עמותת נט"ל לטובת מי שמרגיש חרדה ולחץ וזקוק לתמיכה נפשית, בעקבות גל הפיגועים – בטלפון 1-800-363-363.

בשבוע הבא ב- 23.11 תקיים עמותת נט"ל אירוע לציון 25 שנות עשייה במופע התרמה גדול שיתקיים בהיכל התרבות בת"א שבו יופיעו יהודה פוליקר וגידי גוב במופעם המשותף האחרון.

אפרת שפרוט - מנכ״לית נטל
אפרת שפרוט, מנכ״לית נטל. צילום: יורם אשהיים
חרדה - פוסט טראומה - דיכאון
אילוסטרציה. צילום: Pixabay

Back to top button