מבזקיםמשפטי/פלילי

הוט לא ניתקה לקוחות בזמן למרות בקשותיהם – וצפויה לשלם על כך ביוקר

הרשות להגנת הצרכן פרסמה הבוקר (חמישי) כי חברת התקשורת HOT תיקנס ביותר מ-2 מיליון שקלים מפני שלא ניתקה מאות לקוחות חרף בקשותיהם.

הרשות גזרה קנס על החברה לאחר חקירה שבה נבדקו מאות תלונות. בחקירה גילתה הרשות שהוט לא ניתקה צרכנים תוך שלושה ימים מבקשתם, שזה המועד הקבוע בחוק. למעשה, במקרים רבים הלקוחות חיכו חודשים לניתוקם.

כל העת שלא היו מנותקים, הוט המשיכה לחייב את הלקוחות. עוד עלה מהחקירה שלקוחות רבים חויבו על שירותי תקשורת שמעולם לא ביקשו לקבל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עקב כך, הרשות להגנת הצרכן הטילה על הוט קנס בסכום כולל של 2,093,877 שקל.

הרשות מפרטת בנוסף למניעת הניתוק שני מקרים של עבירות על החוק. במקרה הראשון, לקוחה התקשר לחברה בטלפון וביקשה לבטל תשלום עבור שירותי טלוויזיה. נציג השירות אמר לה כי לא ניתן לבטל שירות טלפוני וניתן לעשות זאת רק באתר, למרות שהחוק מחייב את החברה להיענות טלפונית לבקשת ביטול. במקרה השני, לקוח שרכש שירותי אינטרנט מהחברה גילה לאחר כשבעה חודשים כי הוא חויב בנוסף עבור שירותי טלוויזיה, שמעולם לא ביקש, בעלות של כמאה שקלים לחודש.

ההחלטה של הרשות איננה סופית, ולחברת הוט עומדים 45 יום להציג את טענותיה נגד עצם הטלת הקנס או נגד גובהו.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אניטה יצחק, אמרה: "תופעת מניעת הניתוק ומשיכתו לאורך זמן הינה תופעה שהרשות נלחמת בה ביד קשה. […] במקרה של חברת הוט, מדובר בתיק רחב היקף שכולל מתלוננים רבים, לגביהם נמצא כי החברה הפרה את החוק בכך שלא ניתקה אותם תוך שלושה ימים מהיום שביקשו להתנתק, כפי שהחוק דורש, ואף השהתה את זמן הניתוק לחודשים ארוכים. בנוסף, החברה הטעתה בכך שסירבה לקבל בקשת ניתוק בשיחה טלפון וטענה שניתן להגיש בקשת ניתוק באמצעות האתר בלבד. הרשות תמשיך ותפעל בנחישות ליישום החוק ולהגנה על זכויות הצרכנים הצרכנים".

גבר צועק על הטלפון
אילוסטרציה. צילום: Image by drobotdean on Freepik

Back to top button