חדשות הארץמבזקים

הוכרזו הזוכים בפרסי שר התרבות והספורט במחול אמנותי לשנת 2022

במסגרת אירועי הרמת מסך 2022, מחר (שישי), יתקיים טקס הענקת פרסי שר התרבות במחול אמנותי, בשעה 12:00באולם ירושלמי בסוזן דלל. בטקס יחולקו פרסים ליוצרים ומבצעים בתחום המחול האמנותי על סך כולל של – 230 אלף שקלים.

מדי שנה, משרד התרבות מעניק את פרסי משרד התרבות והספורט למחול האמנותי, ליוצרים ומבצעים על הישגיהם בקטגוריות שונות בתחום המחול.

השנה יוענקו פרסים בקטגוריות הבאות: פרס יצירה במחול בשווי 40 אלף שקלים, שמטרתו לבטא את הערכתה של החברה הישראלית לאמנים יוצרים הפועלים בתחום המחול בישראל באופן שוטף במשך 10 שנים לפחות וקיבלו הכרה בארץ ובחו"ל. פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים בשווי 100 אלף שקלים, שמטרתו לבטא את הערכתה של החברה הישראלית על ביצועים יצירתיים בנוכחות קהל בארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרס ליוצרים בעשור הראשון ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים, שמטרתו לאפשר לאמן הזוכה להקדיש זמנו להעשרה עצמית בתחום המחול בכל דרך שיבחר. הפרס מהווה ציון לשבח והוא נועד לעודד את האמן בהמשך עבודתו. סך כל הפרסים שיוענקו לזוכים בשנת 2022 עומד על 230 אלף שקלים.

פרס יצירה במחול יוענק לעדי בוטרוס. מנימוקי השופטים: "עדי בוטרוס הוא יוצר ייחודי עם שפה תנועתית מעניינת ויוצאת דופן בנוף המחול המקומי, שפה שנעה בין היומיומיות לשכלול ווירטואוזיות. ההתבוננות ביצירות שלו מפנה את מבטו של הקהל אל הגוף, מייצרת הקשבה למרכיבים תנועתיים של משען, מגע ומשקל, ומייצרת מטאפורות של אחווה אנושית ואמון. היצירה שלו ספוגה בהיבטים פוליטיים וחברתיים, העולים מתוך המרחב הבימתי והגוף הנע בתוכו". חברי ועדת השיפוט – אופיר דגן – יושב ראש, איריס לנה, מורן דקל.

פרס ביצוע להרכב מחולי יוענק לאוליביה קורט מסה על יצירתה "I carry, you hold". מנימוקי השופטים: "יצירתה של אוליביה כמו אומרת: יש כאן אישה. אישה שעושה הכל. כפרפורמרית, היא לא רק מעצימה את הצד הנשי אלא גם מציפה את העובדה שחוסר שוויון הוא פרי דמיונם של רבים מאתנו. כשהיא עולה על הבמה לא נותר לנו אלא לחשוב אחרת. נדמה שכוח המשיכה לא פועל על אישה קטנה גדולה זו".

פרס ביצוע לרקדן/ית מבצע/ת יחיד/ה יוענק למיכה איימוס ושלומית פונדמינסקי. מנימוקי השופטים: "מיכה איימוס – מיכה איימוס רקדן בוגר שמביא עושר ועומק לעבודתו. בביצוע, יוצר איכות רכה אך אמינה. למיכה תנועה מקורית והוא ניחן בפרוש עמוק ומדויק ליצירה אותה ביצע. שלומית פונדמינסקי, יוצרת ומבצעת בעלת ניסיון רב שנים. יש לה שפה תנועתית ייחודית ומהפנטת
ובעלת נוכחות בימתית חזקה ומדויקת". חברי ועדת השיפוט – איציק גלילי – יו"ר, ליאור לב, טליה פז

פרס ליוצרים/ות ב-10 השנים הראשונות ליצירתם/ן יוענק גיל קרר, אנאבל דביר וסתיו מרין; מנימוקי השופטים: "גיל קרר – גיל יוצר מגוון מאוד ביצירותיו ובהרכבים איתם הוא עובד. עובד עם מבנים כוריאוגרפיים מאוד ברורים ומציג שליטה מרשימה בסנכרון בין גוף, מוסיקה, תנועה ונוכחות. אנאבל דביר – חוקרת את הגוף כמכלול פיזי, נפשי וקולי ומגדירה מחדש את עבודת הכוריאוגרפיה כעבודה של גוף. בגוף עבודותיה רואים עקביות מרשימה של מחקר מעמיק, אינטנסיבי ומתמסר שאינו מפחד לעבוד במנעדים קטנים וגדולים .
סתיו מרין – עושה שימוש במגוון עשיר של מקורות של מחול, תיאטרון, קרקס וקול, משלבת את כל המקורות ומייצרת עבודה שהיא קומוניקטיבית, מצחיקה ,מקורית, מחוברת לחיים ותופסת אותנו בבטן. הכוח הפרפורמטיבי שלה בולט בכל הכוריאוגרפיות שלה".
חברי ועדת השיפוט – תמי לוטן – יושבת ראש, יאיר ורדי, נעה שדור

נימוקי השופטים המלאים יפורסמו בקטלוג הזוכים בהמשך.

הועדה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל התכנסה לראשונה: "זהו צעד חשוב"
אילוסטרציה. צילום: משרד התרבות והספורט

Back to top button