בריאותמבזקים

היום השני לשביתת הרופאים הוטרינרים: "משרד הבריאות מהמר על בריאות הציבור"

הסתדרות הרופאים הוטרינרים מוחה על התנהלות משרד הבריאות בכל הקשור לסיוע הנדרש למערכת ולוטרינרים. הערב (חמישי), אנשי ההסתדרות הגיבו על התנהלות משרד הבריאות.

דוקטור מיכאל אטינגר, יו"ר הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל אמר: "כמו להטיל על אורתופדים לבצע צנתור לב, או לבקש מגניקולוגים להעריך מה מצב רשתית העין, כך הטיל משרד הבריאות היום על שני רופאים וטרינרים מיחידת שירות המזון הארצי, שמפרים את השביתה, משימה שאינה בתחום הידע והמיומנויות שלהם: הוטל עליהם לאשר שחרור לשווקים בארץ מנמלי הים, משלוחי דגה לישראל. ומה אם יש טפילים דווקא בדגים שמשוחררים לשווקים?!",

עוד אמר כי, "האבסורד בהתגלמותו. צמרת משרד הבריאות עושה הכול כדי לשבור את הרופאים הוטרינרים השובתים, במקום להתייחס אליהם, להון האנושי בכבוד מקצועי ולחזקם. צמרת המשרד נמנעת מהפעולה הפשוטה המתבקשת – להידבר בתקשורת מכבדת, ולהתכנס מיד למשא ומתן ענייני. תחת זאת, נשלחו שני הרופאים הוטרינרים היחידים, שהחליטו להפר שביתה. ואחסוך מהציבור מה דעת עמיתיי ושלי על הסיבות בגינן חשוב להם לסייע בכל מחיר להנהלת המשרד, ובדרך לוותר על מקצועיותם ועל עקרונות השמירה על בריאות הציבור וזכויותיהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השניים הללו (הרופאים שהוטל עליהם לשחרר את משלוחי דגה לשווקים בישראל) לא עסקו מעולם בביקורת דגה בגבולות. הם אינם מכירים, ואינם מיומנים, במשימה אותה ביצעו היום: אישור מטען דגה מיובאת לממכר בארץ. האם מכירים לעומק את סוגי הטפילים הקיימים ובדיקתם בדגים? אולי כן, אולי לא.
מה עוד, שאין מעבדה פתוחה מחר (יום שישי), לבדיקת דגימות מהדגה, על מנת לוודא שאין בה טפילים. זו בדיחה עצובה. אני מתפלא על משרד הבריאות שמוכן להמר כך על בריאות הציבור. אולי ירצו לפסול משלוח דגים מיוון בגלל קרח? (הקרח הוא תנאי הכרחי לשמירה על הדגה). אפשר להיזכר בכל מיני מערכונים, ולצחקק, אבל זהו אירוע רציני.

בהתייחסו למשלוחי הדגים ששוחררו לשיווק אמר: "בנמל, הצטברו כבר עשרים משלוחי דגים גדולים. אני מציע למשרד הבריאות לשנות דיסקט. להבין שמדובר במיומנות מקצועית נרכשת ונלמדת, כבר לא נזכיר סמכויות על פי חוק. חובה לחזק את השורות, להגדיל מאוד את מערך הרופאים הוטרינרים ביחידת שירות המזון הארצית המדוללת כל כך בכוח אדם לטובת בריאות הציבור".

הברחת דגים
אילוסטרציה. צילום: למשרד החקלאות ופיתוח הכפר

Back to top button