חדשות הארץמבזקים

לאחר מאבק ממושך: אושרה הקמת בית העלמין לקבורה בחינם לתושבי בני ברק

לאחר מאבק ארוך וממושך, סיימה עיריית בני ברק בראשות ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, את סאגת בית העלמין לתושבי בני ברק. במסגרת ההסכם החדש, יזכו תושבי בני ברק בקבורה בחינם, בבית העלמין העירוני החדש 'לחיים' בתחומי העיר אלעד.

נושא פתרון בעיית בית העלמין, הוצב על ידי ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין כדגל עיקרי בפעילותו ופעילות העירייה בראשותו. זאת במטרה להעניק פתרון קבורה הולם, למשפחות תושבי בני ברק שאיבדו את יקיריהם ונאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים על קבורה כהלכה.

בתום מאבק ממושך, הגיעה עיריית בני ברק להסכם עם עיריית אלעד בראשות הרב ישראל פרוש להקצאת מקומות קבורה ללא הגבלה לתושבי העיר בני ברק. עיריית בני ברק תשתתף בעלויות הקמת ופיתוח בית העלמין באמצעות תקציב מיוחד, ותושבי העיר יזכו לקבורה כדת וכהלכה ללא כל עלות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המהלך המורכב יוצא בשיתוף פעולה מלא גם עם הנהלות חברה קדישא הגדולות והמשמעותיות באזור – חברה קדישא פתח תקווה שבית העלמין מצוי באחריותה, וחברה קדישא תל אביב בראשות הרב אברהם מנלה הי"ו שהשקיע רבות לפתרון מצוקת תשובי העיר.

בית העלמין החדש הנושא את השם 'לחיים' ממוקם בתחומי העיר אלעד במרחק של 15 דקות מבני ברק, והוא נתקדש בקיץ האחרון על ידי רבני העיר אלעד ורבני העיר בני ברק וגדולי ההוראה שליט"א במעמד ראשי העוסקים בחסד של אמת – הנהלת חברה קדישא פתח תקווה, וכבר טמונים בבית עלמין עשרות נפטרים.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין אמר כי: "זהו יום היסטורי ומיוחד בדברי ימיה של העיר בני ברק. לראשונה זה מאה שנה, זוכה בני ברק המטרופולין היהודי הגדול בעולם כולו, לבית עלמין משלה ללא כל עלות וללא כל תמורה, קבורה כדת וכהלכה בתכלית ההידור כרצון העיר ומאוריה, נושא אקוטי שישב כאבן ריחיים נוראה על צווארם של אלפי משפחות בעיר בשעות הקשות ביותר. בני ברק זוכה לחולל שינוי מן הקצה אל הקצה, שינוי שהושג במסירות נפש אמיתית ובעמל כביר של הצוות העירוני וצוות לשכת ראש העיר, עיריית אלעד בראשות ידידי הרב ישראל פרוש שהתמסר לנושא בכל מאודו, הנהלות הח"ק, וכל השותפים לעשייה כבירה זו שכל כולה חסד עם החיים והמתים וקידוש שם שמים".

בחוזר מיוחד שהוציא ראש העיר לתושבים ופורסם היום בעיתונות, מופיעים כלל הפרטים ומלוא המידע לתושבי העיר על תחולת הזכאות באופן מיידי, ובכלל זה הזכאות וכללי התקשרות בעת צרה ל"ע, פרטים ותחומי אחריות, כאשר ללא כל ספק היום הזה יצויין כיום היסטורי בתקומה ובניינה של עיר התורה והחסידות הזוכה להוסיף נדבך רב משמעות בביצור חומת העיר ומגדלותיה, בקדושתה ורווחת תושביה.

בית העלמין ירקון - בית קברות
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button