מבזקיםפוליטי / מדיני

"הסיוט הפך למציאות, כאילו סכין ננעצה לי בלב ועד היום לא יצאה משם"

יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון שלא עברה את אחוז החסימה ונשארה לראשונה מאז נוסדה מחוץ לכנסת, פרסמה היום (שישי) הודעה לפעילי המפלגה ובה תיארה בפניהם את התחושות הקשות שחוותה בימים שלפני הבחירות ולאחר קבלת התוצאות.

"לפני 17 יום נערכו הבחירות שהתוצאות שלהן הן אולי הקשות בתולדות מדינת ישראל. בכל אחד מ-17 הלילות האלה התעוררתי מאותו הסיוט, ובכל בוקר נחרדתי לגלות שוב שהוא הפך למציאות. אין מילים שיתארו את עומק הכאב. כאילו סכין ננעצה לי בלב ועד היום לא יצאה משם." מתארת גלאון.

"הרבה כבר נאמר על מה שקרה בבחירות האלה." ציינה גלאון והוסיפה, "לא על זה אני רוצה לכתוב לכם. לא על ההחלטה של מפלגת העבודה להתנגד לאיחוד ולא על קמפיין המפלגה הגדולה של יש עתיד. על זה דיברו מספיק. דווקא מתוך הכאב והצער על מה שקרה למרצ בבחירות האלה, אני רוצה להתמקד בגורמי העומק שהביאו אותנו למשבר. לא רק ב-4 שנות הטירוף שעקרו כל נושא ערכי מסדר היום והשאיר רק את המאבק הקיומי בעד הדמוקרטיה ונגד נתניהו שמאיים להחריב אותה. אלא ב-10 ו-20 השנים האחרונות, שבהן הימין השתלט על מוקדי הכוח ועל מערכת החינוך וגידל דור של מצביעי בן גביר. ועל השמאל, שנשאר תקוע מאחור, בקרב מאסף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זאת בעיני הכותרת האמיתית של הראיון שלי אצל הילו גלזר בהארץ. לא ההתחשבנות הפוליטית, אלא חשבון הנפש האידיאולוגי. כי רק מתוכו יצמח דור חדש של הנהגה, ופלטפורמה אמיתית לשינוי המציאות. כי אסור שהכאב שבו כולנו שקועים בשבועיים וחצי האחרונים יוביל להסתגרות, התבודדות וניכור. הוא חייב להביא איתו התעורררות והתחברות אל הערכים שמתוכם יצאנו לקרב הזה, ואל בני ובנות הברית שלנו בכל רחבי ישראל. זה מה שקורה בכל המדינות שנאבקות עכשיו מול הגל העכור של הלאומנות, הגזענות והפאשיזם. ודווקא עכשיו, יותר מתמיד, אני מאמינה שזה יקרה גם כאן. פשוט מאוד – כי אין לנו ברירה אחרת. " סיכמה.

בשבוע הבא תתפטר זהבה גלאון מראשות מפלגת מרצ.

הודעת יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון לאחר תוצאות הבחירות

Back to top button