טכנולוגיהמבזקים

צרות של עשירים: ניהול טוויטר לא הולך כמצופה עבור אילון מאסק

משפטו של המיליארדר המפורסם אילון מאסק מול בעלי המניות של חברת טסלה, הגיע לסיומו ביום שישי האחרון, בעוד עלולים לחלוף שבועות או חודשים עד גזר הדין.

בעלי המניות דרשו לבחון את חבילת הפיצויים חסרת התקדים שקיבל מאסק, מנכ"ל החברה. השווי הנקי של חבילת הפיצויים עומד היום על 50.9 מיליארד דולר, לאחר שהשווי של טסלה זינק ביותר מ-1,000% מאז שבעלי המניות אישרו את החבילה.

התובע דרש הצדקה לחבילת פיצויים נרחבת שכזו, שכן בתור מנכ"ל החברה מאסק לא השקיע בה את כל מרצו וחילק את זמנו בין חברותיו השונות, הכוללות את SpaceX.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תשומת לב רבה הושקעה במאסק בשנה האחרונה בשל הפרשייה של רכישת טוויטר. לאחר תהליך ממושך מאסק רכש את טוויטר לפני מספר שבועות בעבור 44 מיליארד דולרים, אותם השים בזכות הלוואות רבות מבנקים. מאסק אמר תחילה שאינו רוכש את טוויטר בשביל תועלת כלכלית אלא כדי "להגן על חופש הביטוי". אולם, נראה שלכל הפחות מאז הוא משקיע את מרצו בצמצום הפסדים.

הוא פיטר חצי מהעובדים בהנהלה של טוויטר עם כניסתו לתפקיד. אחד החידושים הראשונים שניסה להביא לטוויטר הוא לוודא שהמשתמשים שם הם אמיתיים ואינם בוטים. הוא החליט להפוך את הוי הכחול המאשר את אותנטיות המשתמש לבר השגה עבור כל משתמשי טוויטר בעבור 8 דולרים לחודש.

אולם, צעד זה הוביל לכאוס בטוויטר כאשר אנשים רכשו את הוי הכחול עבור פרופילים מזויפים ולא ניתן היה לדעת איזה גוף ציבורי הינו האותנטי ואיזה מזויף. כך למשל חשבונות פיקטיביים הודיעו על המוות של אישים ציבוריים כגון ג'ימי קארטר או ג'ימי פאלון על אף שלא קרה להם דבר.

מאסק בעקבות כך החליט להוסיף וי אפור אמיתי לאישור הזהות בנוסף לוי הכחול שכעת מאשר רק את רכישת הוי הכחול עצמו. לאחר מכן הוא הכריח כל חשבון פיקטיבי לכתוב בבירור שזהו חשבון פארודי.

כל הכאוס גרם למפרסמים רבים לעזוב את הרשת החברתית מה שהשפיע על המניה של טוויטר. בתגובה מאסק שלח מייל לעובדי טוויטר שעליהם כעת להשקיע פי 2 מאמץ בחברה או להתפטר, דבר שהוביל להתפטרות המונית בטוויטר.

במשפט נגד בעלי המניות בטסלה מאסק העיד בעצמו: "בכנות, אני לא רוצה למנכ"ל אף אחת מהחברות שלי". בנוסף, הוא אמר שהוא מתכוון לעזוב את תפקידו כמנכ"ל טוויטר בקרוב.

לאחרונה הוא עורר הדים נוספים גם בזירה הפוליטית. לפני בחירות האמצע בארה"ב הוא קרא בפלטפורמה שלו להצביע למפלגה הרפובליקנית, על אף שלפני רכישת החברה אמר שהבעלים צריכים להיות יותר ניטרליים פוליטית. מאסק, שתמך בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, גם העלה סקר בקרב משתמשי טוויטר האם צריך להחזיר את טראמפ לפלטפורמה. טראמפ שהיה מצייץ בתכיפות בטוויטר לאורך כהונתו כנשיא, נחסם לבסוף מהפלטפורמה לאחר אירועי ה-6 בינואר 2021, בהם המון זועם של תומכי טראמפ הסתער על הקפיטול בניסיון לעצור את אישור תוצאות הבחירות ב-2020.

מה שנראה בטוח, מאסק כנראה סיבך את עצמו יותר מששיער ברכישת טוויטר ואינו מעוניין בבעיות משפטיות בחברת טסלה שיוסיפו לצרותיו.

אילון מאסק
אילוסטצריה. צילום: Image by Tumisu from Pixabay

Back to top button