חדשות הארץמבזקים

הרמטכ"ל על האירועים בחברון: "לא ייתכן שאזרח ישראל יתקוף את חיילי צה"ל"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את תקיפתה של חיילת צה"ל מוקדם יותר היום (שבת) על ידי אזרח ישראלי בחברון, במהלך אבטחת כניסת המתפללים לקבר עתניאל בן קנז.

מדברי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה"ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

שר הביטחון בני גנץ גם הוא גינה את האירועים בחברון: ״"אני מגנה בתוקף את התקיפה נגד כוחות הביטחון ושל תושבים פלסטינים על ידי קיצוניים בחברון. הכוחות בשטח פעלו בנחישות כדי למנוע פגיעה בנפש וברכוש, וימשיכו למלא את תפקידם ולשמור על הסדר הציבורי. אני בטוח שנמצה את הדין עם הפורעים, שאינם מייצגים את ההתיישבות, ושהתנהלותם פוגעת ביכולת למלא את משימות הביטחון בגזרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי מסרה: "חבורת מתנחלים אלימים מנצלת את השבת כדי להפעיל אלימות, כולל יידוי אבנים על פלסטינים ועל חיילי וחיילות צה"ל. זאת המשמעות של "בעלי הבית" של בן גביר וסמוטריץ'. ככה נראה שלטון נתניהו, נותן החסות לשכרון הכוח. נגד המדינה. נגד צה"ל. זאת לא עוצמה יהודית, זאת בושה יהודית. וזאת סכנה לישראל".

מאידך, חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית, באה עם מסר אחר: "30,000 (!) יהודים התארחו השבת בחברון ובקרית ארבע. שבת מרוממת של תפילה, שירה, שמחה אדירה ודיבוק חברים. לא ספרתי כמה מתוכם נכנסו ויצאו מביתנו, לקידוש ועוד קידוש ולשירותים ולשתייה חמה/קרה ולכיבוד קל ולארטיק ולהקשבה לדבר תורה או סיפור חברוני. והתקשורת? היא סופרת כמה בודדים שהתפרעו".

אביב כוכבי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button