מבזקיםתנועה ותחבורה

הושלם שלב נוסף לקראת פתיחת חניון הנתיב המהיר המשודרג במחלף שפירים

החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי, במבנה החניון הראשי החדש במחלף שפירים נפתח לשימוש היום (ראשון). בחלקי המבנה החדשים שנפתחו – 1,200 מקומות חניה קבועים, שיעמדו לרשות משתמשי החניון. בנוסף, הועתקו מסופי הנוסעים למיקומם הסופי. החניון ישדרג את חווית משתמשי החניון ויאפשר חניה נגישה ונוחה.

במסגרת העבודות לשדרוג חניון הנתיב המהיר במחלף שפירים, שיצאו לפועל ביוזמת החשב הכללי במשרד האוצר, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, ומבוצעות באמצעות חברת שפיר הנדסה, בוצעו מספר שינויים בחניון ובקווי האוטובוס, בהם: פתיחת החלק המזרחי של מבנה החניון החדש במלואו והקומה העליונה בחלקו המרכזי, ביטול החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות והעתקת תחנות קווי האוטובוס 100 לירושלים וכן תחנת קו שאטל רמת גן למיקומן הקבוע.

במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרויקט הנתיב המהיר הוקם בשיטת PPP באמצעות ועדת מכרזים בינמשרדית בראשות החשב הכללי, יחד עם משרד התחבורה, וכלל נתיב באורך 13 קילומטר משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 ולאור ההצלחה, הביקוש הגובר והגעה למיצוי מלא של כל מקומות החניה, הוחלט להרחיב את החניון. חניון הנתיב המהיר המשודרג צפוי להיפתח במלואו בתחילת שנת 2023, ולאחר השלמת כלל העבודות יוכפל מספר החניות בו, והוא יכלול כ-3,800 חניות לשימוש משתמשי החניון. שדרוג החניון כולל גם שיפור חווית המשתמש, במסגרת זו תתאפשר למשתמשים נגישות נוחה וקרובה למסופי הנוסעים.

בנוסף, בעתיד תופעלנה עמדות לטעינה חשמלית, ובמסגרת זו תתאפשר טעינה חשמלית לרכבים פרטיים בחניון.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים".

הצלחת הפרויקט הן בתפעול השוטף בזמן ההקמה והן בלוחות הזמנים, הינה תוצאה ישירה של שיטת הPPP בה מערך הסיכונים מחולק באופן אופטימלי בין הסקטור הציבורי והפרטי. אגף החשב הכללי בשיתוף עם משרד התחבורה וחברות התשתית ושותפים נוספים, פועל בימים אלו לקידום מספר פרויקטים בשיטת הPPP על מנת להקל על הגודש בכבישים ולעבור לתחבורה ציבורית ירוקה דוגמת, פרויקטי הנתיבים המהירים בכניסה לגוש דן, הרכבת הקלה בירושלים, נתיב רב תפוסה בכביש 6 ועוד".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."

מנכ"ל הזכיין, אילן טיומקין: "אין ספק שהנתיב המהיר שינה את פניה של התחבורה באזור והקומה החדשה תשדרג עוד יותר את חוויית הנסיעה בו וזמינות השימוש בה. החניון החדש יאפשר לנוסעים השיתופיים, הפרטיים ונוסעי התחבורה הציבורית זמינות גדולה עוד יותר מזו שהייתה, שתמשיך לתרום רבות לייעול עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. אנו רואים בפרויקט זה אבן דרך בשותפותינו בבניית תשתיות מדינת ישראל, ואני סמוך ובטוח שהנתיב המהיר המשודרג ימשיך לסייע לשיפור התחבורה כולה".

אילוסטרציה. Image by Pexels from Pixabay

Back to top button