מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם אלו אכן ההסכמות בין הליכוד לעוצמה יהודית – הרי שמדובר בהתערבות פוליטית בוטה"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס לפני זמן קצר (שני) בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, לשמועות על ההסכמות בין המפלגות עוצמה יהודית בראשות אימר בן גביר והליכוד בראשות בנימין נתניהו. בר לב התייחס להסכמות הקשורות ל"פקודת המשטרה".

"אסור לשנות את 'פקודת המשטרה', וגם אין צורך לעשות זאת." פתח בר לב את דבריו והוסיף, "אם אלו אכן ההסכמות בין הליכוד לעוצמה יהודית – הרי שמדובר בהתערבות פוליטית בוטה שתוביל לפגיעה קשה בעצמאות המשטרה ובהחלשתה, כמו גם בסמכויות המפכ"ל. זה מתכון להרס המשטרה ואף חשש לפגיעה בדמוקרטיה. לא לחינם חוקקה 'פקודת המשטרה', בעוד לצה"ל אין כזו. בניגוד לצה"ל העוסק באיומים מחוץ למדינה, משטרת ישראל עוסקת בביטחונם של אזרחי המדינה, ולכן ללא 'פקודת המשטרה' קיים חשש להתערבות פוליטית של שר, ולעתים אף של הממשלה כולה."

"אחריותו, סמכותו וחובתו של השר לביטחון הפנים היא בקביעת מדיניות למשטרה. אבל כדי שהמשטרה תהיה משוחררת מהשפעה פוליטית, אסור להגיע למצב בו השר מקבל סמכויות שמאפשרות לו לנהל את המשטרה הלכה למעשה, ולהתערב בהחלטות מקצועיות שעלולות להחליש גופי חקירה, מודיעין ומבצעים." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, כתב: "שר שמגיע למשרד לביטחון הפנים עם ביטחון עצמי ביכולת שלו להוביל ולהנהיג את המשרד, ובכלל זה את המשטרה, אינו זקוק להפקיע סמכויות ממשטרת ישראל וממפכ"ל המשטרה. לכל אורך תקופת כהונתי היו לי מלוא הסמכויות לקביעת מדיניות ולהוצאתה אל הפועל – אך לא הרגשתי צורך בהפקעת סמכויות המפכ"ל. תפקידם של המפכ"ל ושל סגל הפיקוד הבכיר במשטרה לקבל החלטות ולבצע לאור מדיניות השר, ואל לו לשר להתערב בעבודתם השוטפת".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button