מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות דרישת בן גביר, התנועה לאיכות השלטון בפניה ליועמ"ש: שמרי על עצמאות המשטרה

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, בעקבות הפרסומים של העיתונאים מורן אזולאי ומאיר תורג'מן ב"Ynet" וג'וש בריינר ב"הארץ", לפיהם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר ומפלגת הליכוד סיכמו כי תוסדר חקיקה אשר תפקיע חלק מסמכויות המפכ״ל ותקבע כי השר לביטחון הפנים הוא שיחליט על מדיניות המשטרה ופריסת כוחותיה.

התנועה מזהירה כי "חקיקה שכזאת תפגע פגיעה משמעותית בעצמאות המשטרה ובעבודתה ולא תיתכן התערבות גסה שכזו בפעילות המשטרה. לטענת התנועה תפקידה של משטרת ישראל הוא להגן על כלל התושבים במדינה, ועל כן המשטרה חייבת להיות מקצועית, עצמאית ונטולת פניות. בנוסף, תפקיד המפכ"ל מחייב מידה רבה של עצמאות ואי תלות של המכהן בו בממשלה הממנה, וכן בשר לביטחון הפנים."

התנועה מבקשת מהיועמ"ש כי תשמור על עצמאות המשטרה ותנחה את הגורמים המעורבים במו"מ הקואליציוני שלא לפגוע בעבודת המשטרה ובעצמאות המפכ"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רותם בבלי דביר, ראש מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "לא ניתן לפגוע בעצמאותה של משטרת ישראל ושל העומד בראשה. משטרה עצמאית ונטולת פניות היא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה ושל משטר תקין, והיא חלק ממערכת תקינה ומתפקדת של שומרי סף ושלטון החוק. פגיעה בעצמאות המשטרה מהווה סכנה קיומית לדמוקרטיה ולשלטון החוק, ולמעשה מסכנת כל אחד ואחת מאזרחי ישראל".

איתמר בן גביר - יעקב קובי שבתאי - מפכ"ל - נעם רז ז"ל
ארכיון. צילום: ללא קרדיט

Back to top button