צרכנות

הליקובקטר פילורי – כיצד ניתן לטפל בחיידק הנפוץ הזה?

קרדיט תמונה: depositphoto

הליקובקטר פילורי הוא חיידק נפוץ ורבים מאיתנו חיים איתו לאורך שנים במערכת העיכול, אך ללא שום תסמינים מיוחדים. ועדיין, חלקנו כן יפתחו בשלב זה או אחר של חייהם תסמינים שונים שיגרמו להם לפגיעה באיכות החיים, כאלה שאף עלולים להיות מסוכנים מאוד. גיליתם לאחר אבחון רפואי כי אתם נושאים את החיידק הזה בגופכם? מייד תבינו כיצד תוכלו לטפל בכך באופן מיטבי באמצעות הרפואה הסינית.

הליקובקטר פילורי – במה מדובר?

אם הגעתם לקריאת שורות אלו, ככל הנראה אתם סובלים משורה של תסמינים מעיקים ומציקים כגון כאבי בטן, קשיי עיכול שמתבטאים בגזים, עצירות ושלשולים, תחושת מלאות לא נעימה בבטן, עייפות, אנמיה ועוד. המשותף לכל  התסמינים האלו הוא שהם יכולים להעיד על נוכחותו של החיידק הליקובקטר פילורי בגוף – חיידק נפוץ ביותר בקרב האוכלוסייה הכללית, במיוחד בקרב זו הבוגרת יותר. מדובר בחיידק עמיד ביותר שמסוגל לשרוד את התנאים החומציים בקיבה תוך כדי שהוא נצמד לרירית שלה, מתחמק ממערכת החיסון וגורם לדלקות רבות במקום. ללא טיפול לאורך זמן, נוכחותו של החיידק מיוחסת גם לעלייה בסיכון לממאירויות בקיבה וגם להתפתחות אולקוס, שהינו פצע קיבתי כואב ומדמם שפוגע באיכות החיים ויכול גם לסכן אותם.

עוד דבר שחשוב לדעת לגבי חיידק זה הוא שלמרות שהוא גורם לשלל תסמינים של מערכת העיכול, צרבת אינה מהווה אחד מהם, מה שיכול לסייע באבחנה מבדלת בין החיידק לבעיות  אחרות שקשורות בקיבה או בשסתום הקיבתי-וושטי. בעבר אומנם כן היה נהוג לקשר בין צרבות להימצאות חיידק זה בגוף, אך כיום הקשר כבר אינו ברור ולמעשה ישנם ממצאים שמעידים על ההיפך – מי שסובל מצרבות באופן תכוף, שיעור הימצאות החיידק דווקא יותר נמוך אצלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרפואה המערבית – טיפול אגרסיבי שלא תמיד יעיל

על מנת לזהות את קיומו של חיידק זה במערכת העיכול, נהוג לבצע  אחת ממספר סוגי בדיקות, כגון תבחין נשיפה, גסטרוסקופיה, בדיקת דם או בדיקת צואה. במידה ואכן מתגלה כי מדובר בתסמינים שנגרמים בשל חיידק ההליקובקטר פילורי, הרפואה המערבית מטפלת בכך בסוג של "טיפול משולש" אשר כולל תרופות אנטיביוטיות משני סוגים, בשילוב תרופות נוגדות חומצה. הטיפול הזה אומנם מצליח פעמים רבות לשפר את התסמינים ואף להעלימם לגמרי, אך  בדרך כלל הדבר זמני והתסמינים חוזרים לאחר פרק זמן של מספר שבועות עד חודשים. בנוסף ישנם רבים שלא מגיבים אליו ויש לקחת בחשבון כי קיימת גם אפשרות להתפתחות תופעות לוואי לא נעימות תוך כדי הטיפול, בעיקר עקב השימוש האנטיביוטי שגורם לפגיעה בפלורה הטבעית של מערכת העיכול ובעיקר במעיים.

הרפואה הסינית – מטפלת בשורש הבעיה

אפשרות נוספת שרבים פונים אליה, בשל העובדה שהטיפולים המערביים לא תמיד יעילים, היא טיפולי רפואה סינית שמשולבים יחד עם הטיפולים הקונבנציונליים. ההבדל בין הרפואה הסינית לרפואה המערבית הוא בגישה והאמצעים. בעוד הרפואה המערבית מנסה לפעול באמצעים אגרסיביים לשם הכחדת החיידק והעלמת התסמינים, הרפואה הסינית פועלת בשיטות אחרות שנועדו להשיב את רמת החומציות בקיבה למצב תקין, לעודד את מערכת החיסון של הגוף (על ידי טיפול בתקינות הטחול וזרימת הדם) ובכך להחזיר לו את כוחות הריפוי הטמונים בו.

 

הליקובקטר פילורי מטופל על ידי הרפואה הסינית בשילוב שנקבע עבור כל מטופל בהתאמה אישית וכולל דיקור סיני, צריכה של צמחי מרפא והקפדה על עקרונות תזונתיים שמיטיבים עם הקיבה ותורמים לריפוי פצעים ודלקות בה. טיפולי הרפואה הסינית אינם טומנים בחובם תופעות לוואי, הם תומכים בטיפולי הרפואה המערבית ואינם פוגעים בהם, מתבטאים לאורך זמן ומתאימים לכל גיל. אין לכם מה להפסיד.

Back to top button