מבזקיםמשפטי/פלילי

הסדר טיעון: 18 חודשי מאסר בפועל לעובד לשעבר בתעשייה אווירית

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד [כב' הש' דנה מרשק-מרום] 18 גזר חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 30 אלף ₪, על עמי יוספיאן, עובד לשעבר בתעשייה האווירית, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות הפרת אמונים וגניבה על ידי עובד הציבור.

במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, הגישו עורכי הדין רואי כחלון ושאול אשחר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב אישום מתוקן בו הודה העובד. מכתב האישום עולה כי העובד פנה לסוחר חלקי תעופה, הציג עצמו גם כן כסוחר, והציע למכור לו ציוד שמקורו לכאורה במחסן החלפים שלו, בעוד שתכנן לגונבו מהתעשייה האווירית. הסוחר, שלא הכיר את העובד כסוחר, דיווח לתעשייה האווירית על הפניה החשודה, ובדיקה העלתה שמדובר בעובד התעשייה האווירית. בהמשך לכך, דיווחה התעשייה האווירית על האירוע ליחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, שחקרה את האירוע ביחד עם יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרת ישראל. במסגרת חקירת החשדות, פנה אל העובד שוטר סמוי שהציג עצמו כסוחר מתחיל, והתעניין ברכישת חלקי תעופה. העובד סיכם עם השוטר הסמוי על עסקה ראשונה למכירת עשרים להבי מנוע סילון אזרחי. בבוקר ביצוע העסקה, נכנס העובד למחסני התעשייה האווירית באמצעות ההרשאות שלו כעובד, וגנב להבים בשווי של כמיליון ₪. את הלהבים הוא הביא לפגישה עם השוטר הסמוי, ואז נעצר עם החלקים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על הנאשם 27 חודשי מאסר בפועל, וקנס של 100,000 ש"ח, בכדי לבטא את חומרת המעשים הנובעת מהיקף העבירה, הרגישות הבטיחותית של חלקי התעופה, ניצול האמון שניתן בעובד על ידי התעשייה האווירית והציבור, והצורך בהרתעת עובדים נוספים שחשופים לפיתוי לניצול לצרכים אישיים של הכח שניתן בידיהם לשם ביצוע עבודתם. בית המשפט דחה את טענת הסוכן המדיח שהעלתה ההגנה ועמד על החומרה בכך שהנאשם ניצל את האמון שניתן בו לתכנון וביצוע גניבה, וכן עמד על הנזק הבטיחותי הפוטנציאלי שבגניבת חלקי מטוס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קיבל את מתחם העונש שלו טענה הפרקליטות (18-36 חודשים), ומיקם את העונש בתחתיתו, תוך שהוא קובע כי עונש מאסר של 18 חודשים, יעביר את המסר ההרתעתי הנדרש לעובדי הציבור שיענשו בחומרה אם יעזו לנצל לרעה את הנגישות שלהם לידע ולרכוש במקום עבודתם.

בעקבות המעשים ונוסף על ההליך הפלילי, פוטר העובד מעבודתו. התיק נחקר על ידי יחידת החקירות של הממונה על הביטחון במשרד הביטחון ויחידת הונאה מרכז של משטרת ישראל ונוהל על ידי עורכי הדין רואי כחלון ושאול אשחר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

אילוסטרציה. צילום: דוברות שב"ס

Back to top button