מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ מעוז לשרת החינוך: "איך את רוצה שאפנה אלייך – גברתי השרה או אדוני השר?"

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, התייחס היום (שלישי) במליאת הכנסת להוראות שהוציא משרד החינוך, לפיהן יש לפנות לתלמיד בלשון נקבה אם הוא מבקש זאת.

בפתח דבריו אמר: "ביום זכויות הילד, מן הראוי לעסוק לא רק בזכויות החומריות של כל ילד, שהן ודאי חשובות ואף קריטיות, אלא גם בזכויות נוספות, שנדמה לפעמים שנשכחו מעט. בשבוע שעבר דיברתי על הביטחון הזהותי, שהיא אחת משלוש הרגליים שעליהן חייב להתבסס הביטחון הלאומי שלנו. אמרתי אז, שהדברים הכי חשובים לילד בשנות גידולו הם החום והאהבה שהינם המרכיבים הבסיסיים לבניית הביטחון והוודאות בנפשו של הילד. ביטחון וודאות בעצמו, בתכונותיו, בזהותו ובחוסן של התא המשפחתי שלו. זו הזכות הבסיסית של כל ילד לגדול בסביבה שמעניקה לו את הביטחון והוודאות הללו. אני רוצה לפרוט כמה זכויות שכלולות לדעתי בזכות הבסיסית הזאת, זכויות שלכאורה הן כל כך טריוויאליות ומובנות מאליהן, ובכל זאת נראה שבימינו, כאשר סימני שאלה מוצבים גם מעל המובן מאליו, צריך לדבר במפורש ובקול ברור גם על הזכויות הללו."

"הזכות לאב ואם. לכל ילד הזכות לדעת מיהו, מה המטען הגנטי שהוא נושא, מיהם האב והאם שמהחיבור הביולוגי של מה שנתן כל אחד מהם, נוצר הוא כבריה חדשה. זכותו לדעת מיהם אחיו ואחיותיו הביולוגיים, מיהם קרובי משפחתו מצד אימו ואביו, ומיהם הדמויות מהעבר שהוא הצאצא שלהם. זכותו גם לגדול במידת האפשר עם אביו ועם אימו. בורא עולם יצר את המציאות כך שנדרשים איש ואישה להביא חיים לעולם, כי לגידול הטבעי והבריא של הילד יש צורך מהותי בדמות אימהית ובדמות אבהית, שכל אחת מהן, עם ההבדלים ביניהם מעצם טבעם, מעניקה לילד מרכיבים ייחודיים בתהליך גידולו. הזכות לתמימות. אנחנו חיים בעולם שבו המידע זורם מכל עבר בשטף עצום. כמעט כל אדם מחזיק במכשיר סלולרי המכונה 'חכם', וכמעט בכל בית ישנו מכשיר טלוויזיה עם עשרות ואף מאות ערוצים. מכשירים אלו מביאים ללא הרף כל מידע אפשרי, כולל התכנים השפלים ביותר בתחומי אלימות ומיניות. זכותו של כל ילד להישאר תמים. זכותו של כל ילד שלא להיפגש עם כל הזוועות המסתובבות במרחבי הרשת. זכותו של כל ילד שנפשו לא תישחת על ידי תכנים שמשפילים כל נפש אנושית שנבראה בצלם אלוקים. גם על הזכות הזו חובה על כל חברה אנושית וקל וחומר יהודית לתת את הדעת ולהיאבק." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף מעוז ואמר: "הזכות להתחנך. מעבר לצורך הקריטי שמוסדות החינוך שבהן מתחנך הילד מינקות ועד בגרות יעניקו גם הם לילד את החום, הביטחון והוודאות הנצרכים לו, זכותו של כל ילד להתחנך בהתאם לעולם הערכים והאמונות של הוריו. הזוי ולא ראוי המצב שבו הורים שולחים ילד לגן הילדים, לבית הספר היסודי או לתיכון, וללא הסכמתם, ולעיתים אף ללא ידיעתם, הילד נפגש עם תכנים שרחוקים עד מאוד מערכיהם ואמונותיהם. זה ממש לא משנה אם זה נעשה על ידי מוֹרֶה או מוֹרָה שמנחילים את האג'נדות האישיות שלהם, או על ידי הנחייה מלמעלה של מערכת החינוך, שהפכה להיות סוכנת של ערכים פרוגרסיביים רדיקליים, או על ידי עמותות וארגונים שונים, שפועלים בתוך מערכת החינוך ללא פיקוח. הדבר הזה חייב להיפסק ומהר. להורים יש את הזכות האלמנטרית לבחור לאיזה עולם ערכים ואמונות לחנך את ילדיהם ולאיזה לא. לא יעלה על הדעת שרגע לפני ששרת החינוך מסיימת את תפקידה היא מפרסמת מסמך של השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך, שכל מהותו זו כפיית טרלול פרוגרסיבי וטשטוש זהויות על מערכת החינוך."

לסיום, אמר: "גברתי שרת החינוך, איך את רוצה שאקרא לך גברתי השרה או אדוני השר? מישהו שאל את ההורים אם הם מוכנים שיטרללו את הילדים שלהם על מגדרים שונים ומשונים? ההורים יודעים שבלינה בטיולים ההפרדה בין בנים לבנות לא תהיה לפי הביולוגיה שלהם אלא לפי איך שכל אחד מגדיר את עצמו? עד מתי תסתירו מההורים מה קורה בבתי הספר ולאן אתם מסלילים את הילדים שלהם? לא הפנמתם את תוצאת הבחירות? חובה קדושה עלינו, חברי הכנסת, לדאוג, ואני מתחייב לדאוג, שהזכויות הללו לא יימנעו מאף ילד וילדה במדינת ישראל".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button