כלכלהמבזקים

בעקבות רפורמת "דרך שווה": הסדר לעדכון החזרי הנסיעות לעובדי המגזר הציבורי

רפורמת עדכון תעריפי התחבורה הציבורית "דרך שווה" יצאה לדרך בחודש אוגוסט האחרון, ובמסגרתה צומצמו משמעותית תעריפי הנסיעה השונים לכדי חמישה תעריפים אחידים בכל רחבי הארץ, בהתאם למרחק הנסיעה בין המוצא ליעד ולאמצעי התחבורה (אוטובוס או אוטובוס ורכבת). "חופשי אזורי" (באזורי הפריפריה) הוזל ל-99 שקל לחודש ו"חופשי ארצי" נקבע על 225 שקלים בחודש.

בעבודה משותפת של נציגי ההסתדרות בראשות יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ובסיוע אגף כלכלה ומדיניות בהסתדרות בהובלת סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג עם נציגי החשב הכללי במשרד האוצר הושג מתווה הסכמות בנוגע ליישום הרפורמה בתשלומי קצובת הנסיעה לעובדי המגזר הציבורי. החל מה-1 באוגוסט 2022 תעריפי "חופשי ארצי" הינם בתעריף גבוה יותר מאשר האמור בצו ההרחבה ו"חופשי ארצי" כולל אפשרות לנסוע גם באוטובוס וגם ברכבת ישראל. לפי המתווה, עובדים שקיבלו עד כה החזר הנמוך מהתעריף החדש ייהנו מהתעריף החדש, וקצובת הנסיעה לא תפחת מסך של 255 שקל (חופשי ארצי אוטובוס + רכבת), ותעלה בהתאם למרחק המגורים ממקום העבודה.

בנוגע לעובדים אשר תעריף הנסיעות שלהם הוזל, הוגדרו מדרגות הפחתה של עד 60 שקל לחודש מדי שנה; הוחלט על פריסה מדורגת של ההפחתה במשך כמה שנים; ונקבעה "רשת ביטחון" לעובדים שלהם היקפי פגיעה גבוהים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצוין כי ההחלטה לספק לעובדים את קצובת נסיעה לפי "חופשי ארצי", הכולל מגוון אמצעי תחבורה ציבורית (בזה גם הרכבת הקלה), היא חלק מתהליך מבורך שההסתדרות מקדמת בנוגע לצמצום השימוש ברכב פרטי במגזר הציבורי ומעבר לתחבורה ציבורית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ברצוני להודות לחשב הכללי על שיתוף הפעולה. המתווה הזה משפיע על מאות אלפי עובדים ועובדות בישראל. הצלחנו להביא בשורה בכך ששיפרנו את התנאים לחלק נרחב מהעובדים, ומנענו פגיעה בהחזר ההוצאות בנושא קצובת הנסיעה המשולמת לעובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות רואה חשיבות רבה בצמצום בעיית התחבורה במדינת ישראל, ושוקדת בכל העת על כלים שיעודדו מעבר לתחבורה ציבורית שתועיל למשק ולעובדים כאחד. נתמוך גם בעתיד במהלכים שיטיבו את הנגשת התחבורה הציבורית לקהל העובדים בישראל".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "אני רואה במתווה קצובת הנסיעה שהושג מתווה ראוי שיאפשר שימוש בכלל אופציות התחבורה הציבורית הקיימות לכלל עובדי המדינה, בהגעתם לעבודה ובחזרתם למקום מגוריהם. במתווה המוצע יש רשת ביטחון השומרת על קצובת הנסיעה של העובדים, ולצד זה המשך שירות מצוין על ידי עובדי המדינה למען כלל אזרחי מדינת ישראל תוך צמצום שימוש ברכב הפרטי וקידום ערכים של תחבורה ירוקה".

אוטובוס אגד
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button