חדשות הארץמבזקים

בדיקות נוכחות ושיתוף הדדי: אלו הנחיות משרד החינוך על רקע הפיגועים

לאור הפיגועים הקשים שהתרחשו הבוקר (רביעי) בעיר ירושלים, העביר השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך מכתב הנחיות ועקרונות לצוותי החינוך בנוגע לשיח רגשי עם תלמידים. בנוסף מדגיש משרד החינוך כי במידת הצורך ניתן לפנות לקו הסיוע הרגשי של משרד החינוך 6552*, שלוחה 5.

להלן כמה עקרונות שיצאו לבתי הספר מטעם שפ"י:
א. נוכחות: יש לערוך בדיקה ראשונה של נוכחות ולברר בהפסקה סיבות ההיעדרות של מי שלא הגיעו. החוויה והעיבוד המשותף, חשובים ביותר בתהליך ההתמודדות של התלמידים.
ב. מידע אמין ומדויק: יש לתת מידע אמין ומדויק, ככל שידוע, על האירוע, תוך הבטחה להמשיך ולעדכן בהתאם להתפתחויות. חשוב להפריד בין שמועות לעובדות ומותר ורצוי לומר אינני יודע על מה שלא ברור עדיין.
ג. הבניית האירוע והדגשה שהאירוע הסתיים: חשוב ביותר לספר את העובדות בצורה של סיפור קצר שלם ולהדגיש ועכשיו האירוע הסתיים.

ד. התייחסות לפחדים: הפתאומיות וההשלכות הקשות, עלולים לערער את חווית הביטחון האישי ולעורר פחדים שמא האירועים יישנו. חשוב לחזק את התלמידים, להדגיש שמדובר באירועים נדירים וכן שכוחות הביטחון מתוגברים ומגבירים ערנות.
ה. תפקוד ופעילות בהקשר לאירוע: על מנת להפחית חווית חוסר שליטה מול האירוע הקשה, חשוב לתת לתלמידים תפקידים ולסייע להם בפעילות יעילה. לברר מי נעדר היום לדאוג להיות איתו בקשר.
ו. שגרה רגישה וההדרגתית: לשגרה פוטנציאל עצום בחוויית המסוגלות ויכולת ההתמודדות עם המציאות, ולכן לאחר עיבוד החוויה, יש לחזור בהדרגה לשגרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ז. תשומת לב לתלמידים פגיעים במיוחד: חשוב לשים לב לתלמידים שעברו אירועי חיים קשים בתקופה אחרונה ולברר את צרכיהם הייחודיים.
ח. שיתוף הדדי בין עמיתים: ולבסוף, גם אתם המורים זקוקים לחברים ולאנשים שניתן לשתפם בחוויות הקשות, ולכן חשוב שגם אתם תמצאו את הזמן לשתף וללבן.
ט. יועצת ופסיכולוגית ביה"ס יעמדו לרשותכם בימים הבאים.
י. אתם מוזמנים לפנות ולהפנות לקו הסיוע של שפ"י: 6552, שלוחה 5, ימי א-ה בין 8:00-20:00, ימי ו' בין 8:00-14:00.

אילוסטרציה. Office training photo created by standret – www.freepik.com

Back to top button