בריאותמבזקים

לראשונה במרכז הרפואי כרמל: בית הספר למניעת זיהומים

בשעה טובה נפתח לראשונה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית ולראשונה גם בכללית בית ספר מיוחד למניעת זיהומים. מטרת הלימודים הינה העמקה חידוד וחיזוק הידע המקצועי של הצוותים תוך כדי תרגולים מעשיים בתחום מניעת הזיהומים במחלקות השונות. את הלימודים והסימולציות החדשניות ביום הלימודים הראשון הובילה אחות היחידה למניעת זיהומים בכרמל לינה ח'ורי.

המלחמה בזיהומים הינה אחת המלחמות הקשות והמורכבות המתנהלת בכל מסדרונות ומחלקות בתי החולים בארץ ובעולם. בכל שנה נפגעים ונפטרים בבתי החולים ברחבי העולם כתוצאה מזיהומים שונים וקשים חולים ומטופלים רבים וכל מערכת הבריאות העולמית בכלל ובישראל בפרט מגויסת לטובת מאמץ המלחמה בזיהומים.

בית הספר החדש של כרמל התקיים בחדר הסימולציות של ביה"ח וכלל הדרכות וסימולציות במגוון תחומים במניעת זיהומים כגון, אמצעי זהירות שגרתיים, גישה לחולים עם חיידקים עמידים, החדרה וגישה לצנתרים פריפריים ומרכזיים, הזרקה בטיחותית ועוד. תכני היום הועברו ע"י האחיות לינה ח'ורי, ודיאנה גרויזברג, אחיות בכירות ביחידה למניעת זיהומים.
משתתפי הקורס היו מדריכים קליניים ותיקים מהחטיבה הפנימית והכירורגית בכרמל שהתרשמו מאוד מהיום הזה והביעו רצון לקיים את הקורס על בסיס קבוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הלמידה הייתה חווייתית ובאווירה נעימה ומלמדת", "היו דברים שלא ידעתי וזו פעם ראשונה שאני מתנסה עם הידיים על תרחישים במניעת זיהומים" אלו היו רק חלק מהתגובות מהמשתתפים. האחות מרינה פלדמן, מרכזת תחום מניעת זיהומים בכרמל אמרה כי, " רצינו להקים בית ספר למניעת זיהומים אבל בסיום היום הזה הבנו שמדובר במיזם ייחודי ואיכותי במיוחד וברמה של בוטיק".

ד"ר רונזא נג'אר, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בכרמל אמרה כי, " אני גאה בצוות המדהים של היחידה למניעת זיהומים שתמיד מצליח לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר תהליך למידה חוויתי ומעניין. בית הספר החדש שפתחנו הוא תחילתו של דרך ארוכה ובהמשך צוותים נוספים יגיעו וישתתפו".

ביחידה למניעת זיהומים בכרמל בניהולה של ד"ר רונזא נג'אר שותפות האחיות מרינה פלדמן (מרכזת תחום), לינה ח'ורי, דיאנה גרויזברג ושירין סובח.

צילום: אלי דדון
צילום: אלי דדון
צילום: אלי דדון

Back to top button