מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: תושב רפיח תכנן פיגוע טרור באוטובוס בשטחי ישראל

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד פתחי זקות בן ה-31 מרפיח, בין היתר בגין עבירת טרור לאחר שתכנן לבצע פיגוע באוטובוס בשטחי ישראל.

מכתב האישום עולה כי במהלך ספטמבר האחרון, זקות תושב רצועת עזה, נפגש באופן אקראי עם פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, שהציע לו לבצע פיגוע תופת בשטחי מדינת ישראל. תחילה סרב זקות אך לאחר שיחת שכנוע התרצה. סמוך לאחר מכן, נפגשו השניים בביתו של פעיל אחר של הג'יהאד האסלאמי שם עידכן זקות כי אין לו את הידע ליצר מטען החבלה הדרוש לצורך הפיגוע. לאור האמור נפגשו חזות והפעיל השני פעם נוספת, אז הוענק לו הכינוי "אבו מחמד" והועבר לו אימון צבאי בנושא ייצור מטען חבלה.

עוד עלה מן האישום, כי לאחר האימון שוחח זקות עם אחד הפעילים אודות מיקום ביצוע פיגוע התופת בישראל תוך שהוא מציין כי מורכב לבצע פיגוע באולם אירועים או קניון והציע לבצע את הפיגוע באוטובוס שבו הוא נוהג לנסוע בישראל. במהלך אוקטובר האחרון נכנס זקות לעבוד בישראל ללא היתר במהלך שהותו אסף הנאשם חוטי חשמל, מד חשמל, סוללות ונורות על מנת לקדם את הוצאת פיגוע התופת אל הפועל, בסמוך לכך נעצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך מבצע "צוק איתן" (2014) לאחר הפצצת מחסן נשק בביתו של פעיל ג'יהאד אסלאמי, אחסן זקות בבית אחיו פצצות אר.פי.ג'י שלא נפגעו ודאג להשיבן לידי פעילי הארגון עת הייתה רגיעה בלחימה. בנוסף, במהלך 2016 סייע זקות בהעברת לוחות בטון ממוצב של הג'יהאד האסלאמי לפתח מנהרה של הארגון.

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי וחוליית פח"ע בימ"ר נגב במשטרת ישראל.

לנאשם יוחסו עבירות כנגד בטחון המדינה כפי שיפורט: עבירות נשק – החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור (רצח); שהות בלתי חוקית; מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

גורם בשב"כ מסר: "ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי".

לאור זאת, בהמלצת שירות הבטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור. בהמשך לזה ישקלו על ידי גורמי הביטחון צעדים נוספים על מנת לוודא צמצום האפשרות לנצל את התווך האזרחי לביצוע פעולת טרור.

מטען חבלה
צילום: דוברות שב"כ
מטען חבלה
צילום: דוברות שב"כ

Back to top button