צרכנות

מה הם המוצרים בבית שעשויים להזיק לבריאות שלנו?

קרדיט תמונה FREEPIK

בין קירות הבית הבטוח שלנו יש המון מזיקים בעלי פוטנציאל ענק לגרום אל נזק מאוד משמעותי לבריאות שלנו ושל הקרובים שלנו. לא, אנחנו לא מדברים על חרקים או בטפילים אשר בהם אפשר לטפל מאוד בקלות ולסלק אותם. מדובר על חומרים ומוצרים מסוכנים מאוד אשר עוטפים את כולנו מכל עבר, והם עשויים להיראות הכי תמימים בעיניי הילדים ואפילו בעיניי המבוגרים. המון אסונות ומקרים מאוד מצערים אשר קרו בגלל שתייה או מגע בחומרי הדברה או בחומרים אחרים שהם מסוכנים קרו אין ספור פעמים, וחשוב לדעת איך להימנע מהם ולשמור על הביטחון של הילדים שלנו והקרובים שלנו.

מוצרי אומנות

חלק ממוצרי האומנות מכילים חומרים אפוקסיים מאוד רעילים, מוצרים כמו צבעים אקריליים ומרקרים אשר מכילים כימיקלים שקשורים אל מספר אלרגיות, נזק אל איברי הגוף וסרטן. הילדים פגיעים במיוחד אל הרעלים האלה בגלל שהמערכת חילוף החומרים של הגוף שלהם יותר מהירה והמערכת החיסונית לא מפותחת, בגלל זה חשוב מאוד לשים לב אל המוצרים אשר בהם הם משתמשים.

שמפו

אולי זה ישמע לכם טיפה מופרך, אך השמפו אשר בו אתם משתמשים מכילים המון רכיבים רעילים. ההשפעה של הרכיבים האלה עדיין נחקרת, ואין עדיין שום הוכחה מדעית אשר מוכיחה שהם גורמים לסרטן. אבל, אם אתם לא מעוניינים לקחת שום סיכונים, תנסו להשתמש בשמפו אשר עשוי מחומרים טבעיים לגמרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דיאודורנטים

ברוב הדיאודורנטים יש כמה רכיבים מסרטנים. בגלל שהדיאודורנטים מתוכננים להישאר על הגוף שלנו למשך המון שעות, הדבר יכול להגביר את הסיכוי לספיגה של הכימיקלים האלה בעזרת העור. אפשר להשתמש בתחליפים כמו דיאודורנטים טבעיים,  שכלל לא מכילים כימיקלים שהם מזיקים והם יעילים כמובן, לרוב הם יגיעו בצורה של קרם.

נרות

נרות מסוימים יכולים להכיל עופרת בתוך הפתילים עצמם, במיוחד בתוך נרות ריחניים. הנרות האלה פולטים כמות מאוד רעילה של עופרת,  שיכולה להזיק לילדים, לגרום להפרעות הורמונליות, בעיות בעת למידה ובעיות בריאותיות אחרות. במקום זה, אפשר להשתמש בנרות אשר מכילים פתילי כותנה.

מזגן

האוויר שיש בחלל הממוזג לא מתחדש ובגלל זה מחלה שהיא מידבקת עוברת בצורה יותר מהירה מעובד אל עמיתו לעבודה או בין השותפים בדירה. הדבר הכי חשוב אשר עליו צריך להקפיד הוא ניקוי של הפילטר כאחת לחודשיים בטח בכל החודשים של הקיץ אשר בהם המזגן עובד המון שעות. זאת פעולה מאוד פשוטה אשר אפשר לבצע לבד ללא קריאה של בעל מקצוע, אבל תמיד עדיף לקרוא לבעל מקצוע אשר יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. קודם כל מוציאים את הפילטר, שוטפים אותו בצורה טובה ורק לאחר שהוא התייבש יטב מחזירים אל המקום. הפילטר יכול לצבור המון אבק עם הזמן ואם לא נקפיד על ניקיון מזגנים יסודי אנחנו מסתכנים בנשימה של חלקיקי אבק. בנוסף אפשר לרכוש תרסיס אשר מונע היווצרות עובש שאותו אתם מתיזים אל החלל של המזגן, העובש גם מאוד לא בריא וגם בעל ריח חריף.

 

Back to top button