מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל גינה את תקיפת פעיל השמאל בחברון: "התנהלות החיילים חמורה"

קבוצה של אנשי שמאל ערכו היום (שישי) ביקור סולידיות עם משפחות פלסטיניות בחברון, זאת לאחר האלימות שהתרחשה בשבוע שעבר בשבת "חיי שרה". במהלך הביקור במקום התפתח חיכוך בין לוחמי צה"ל לפעילים. שני לוחמי צה"ל מגדוד צבר של גבעתי שהיו מעורבים באירוע הושעו מפעילות מבצעית עד לתום החקירה.

באחד מהתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראה לוחם צה"ל אומר לפעיל: "בן גביר הולך לעשות פה סדר, זהו אכלתם אותה, נגמר הבית זונ** שאתם עושים פה". בתיעוד אחר נראה לוחם צה"ל מפיל אחד מהפעילים על הארץ ומכה באגרוף בפניו.

צילום: עיסא עמרו, טל שגיא
צילום: עיסא עמרו, טל שגיא

מארגון שוברים שתיקה נמסר: ״את ההשפעות של המינוי הקרוב של בן גביר כבר רואים בשטח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל הגיב לאירוע ואמר כי "התנהלות החיילים חמורה והאלימות שהופעלה אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ובכלל זה ערך הממלכתיות. האירועים יתוחקרו ע"י מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. אירוע האלימות ייחקר על ידי המשטרה הצבאית, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הלוחמים המעורבים הושעו מפעילות מבצעית עד לתום החקירה."

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי גינה בחריפות כל שימוש באלימות, פיזית או מילולית, והבהיר כי הוא רואה בחומרה כל גילוי אלימות מצד חיילי צה"ל.

הרמטכ"ל סיכם: "האירועים חמורים ביותר ומנוגדים לערכי צה״ל ולפקודותיו. מפקדי צה״ל וחייליו נדרשים לבצע את המשימות בנחישות ובאופן מיטבי תוך שמירה על ערך כבוד האדם וממלכתיות. הנהלים וההנחיות מאפשרים לחיילים חופש פעולה כדי לבצע את משימתם, אך אסור להם להפעיל כח שלא לצורך ואסור להם לנהוג באלימות. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי ומשימתי, ערכי וממלכתי".

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button