מבזקיםמשפטי/פלילי

פורסם שם החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, מעצרו הוארך ב-6 ימים

בבית משפט השלום בתל אביב התקיים היום (שישי) דיון בהארכת מעצרו של עדי מזרחי בן 23 מחולון החשוד ברצח יורי וולקוב ז"ל. בתחילה המשטרה פירטה את הסעיפים המיוחסים לו: המתה בקלות דעת, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט וסיוע לאחר מעשה לפשע וביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים, אך השופטת סירבה לכך.

בעקבות הביקורת בתקשורת ובני משפחתו של הנרצח קצין המשטרה שינה את הסעיף מהמתה בקלות דעת לרצח. בהודעת המשטרה נמסר כי "למען הסר ספק, בקשת המעצר בדיון הארכת המעצר המתקיים כעת בבית משפט השלום בת"א בעניין החשוד ברצח יורי וולקוב, היא בגין עבירת רצח ולא המתה בקלות דעת. מצורף טופס בקשת המעצר המונח כעת בפני בית המשפט."

טופס בקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט
טופס בקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט

כמו כן, ביקשה המשטרה לנהל את הדיון בדלתיים סגורות אך השופטת סיגל דומניץ-סומך התנגדה לכך והאריכה את מעצר החשוד בשישה ימים. בהחלטה ציינה השופטת כי קיים חשד סביר שמזרחי ביצע את העבירות המיוחסות לו ויש חשש שאם ישוחרר ישבש את החקירה. "קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. החשש משיבוש מהלך החקירה מביא לעילה למעצרו" נכתב בהחלטתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזרחי נעצר אתמול על ידי בלשי המשטרה ועמו ארבעה חשודים נוספים, ביניהם בת זוגו שנחקרה בחשד לסיוע לאחר מעשה ושיבוש הליכי חקירה. בלשי המשטרה הגיעו לבית ברחוב יוטבתה בחולון, ולאחר היערכות במקום במשך מספר שעות, זיהו שני חשודים עוזבים את הבית עם קטנועים. צוות בילוש עצר אותם, ובמקביל צוות אחר נכנס אל הבית לביצוע מעצרו של עדי מזרחי, החשוד המרכזי.

חקירת משטרה - קטנוע
צילום: דוברות המשטרה
חקירת משטרה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה

תוך כדי מעצר החשוד במעורבות ברצח, הגיח כלב מגזע מסוכן לעבר הבלשים, נשך שניים מהם ופצע אותם באורח קל ובינוני. הבלשים ביצעו ירי לעבר הכלב, פצעו אותו ונטרלו אותו. כתוצאה מהירי נשרטה ברגלה בחורה ששהתה במקום עם החשוד. שני הבלשים פונו לטיפול רפואי בבית החולים.

עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון
עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון. צילום: מתוך פייסבוק
מעצר החשוד בחולון. צילום: דוברות המשטרה

האירוע המזעזע התרחש ביום רביעי האחרון כאשר יורי וולקוב בן ה-52, אב לשתי בנות וסב לנכדה, נדקר למוות בעת שחצה את הכביש במעבר החצייה ביחד עם רעייתו לנה ברחוב אילת בחולון.

על פי החשד, מזרחי שרכב על קטנוע כמעט פגע בלנה בעת שחצתה וזו תיעדה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי שלה. מזרחי חזר אליה וביקש ממנה למחוק את התמונות, לנה הסכימה וביקשה ממנו שימשיך בנסיעה. יורי בעלה שהיה עד לאירוע ביקש ממזרחי להמשיך, אך זה על פי החשד שלף סכין, דקר אותו דקירה אחת בחזה ועזב את המקום בנסיעה. השניים המשיכו את החצייה ונעמדו שניות בודדות עד שיורי צנח על הארץ. הוא הובהל במצב אנוש לבית החולים וולפסון בעיר, שם נקבע מותו זמן קצר לאחר מכן.

תיעוד האירוע שהופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

פרקליטתו של מזרחי, עו"ד אבישג כהן מהסנגוריה הציבורית אמרה במהלך הדיון כי במהלך מעצרו של מרשה הוא ביקש מהבלשים לכלוא את כלבו אך הם סירבו. עוד הוסיפה כי השוטרים תקפו באקדח טייזר את בת זוגו שנמצאת בחודש החמישי להריונה וכתוצאה מכך היא נפצעה ברגלה באורח קל. בשל כך ביקשה עורכת הדין להעביר עותק מהחלטת בית המשפט למחלקה לחקירות שוטרים. בין היתר אמרה עו"ד כהן כי יש לה ספק שמרשה ביצע את המעשה ועל פי הסרטונים לא ניתן לזהות אותו בוודאות. יש לציין כי נכון לרגע זה כלי הרצח טרם אותר.

עו״ד אלון ארז שמייצג את בת הזוג מסר כי "ההחלטה לשחרר את מרשתי מעידה שאין לה שום קשר לאירוע. מדובר בבחורה נורמטיבית בחודש החמישי להריונה, אשר נפצעה ברגלה במהלך מעצרו של חשוד אחר. היא שוחררה בסיום החקירה למעצר בית עד ליום ראשון".

מספר שעות לאחר הרצח מזרחי פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה שבה הוא נראה לצד ג'יפ מרצדס יוקרתי. בנוסף למזרחי בלשי המשטרה עצרו לחקירה עוד ארבעה חשודים נוספים אשר על פי החשד סייעו לו לאחר מעשה. אחד החשודים טען בפני החוקרים כי החשוד התוודה בפניו שביצע את הרצח ואף ביקש ממנו עזרה להחביא את האופנוע עליו רכב וחפצים נוספים על מנת שהמשטרה לא תתפוס אותם.

עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון
עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון. צילום: מתוך פייסבוק
עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון
עדי מזרחי החשוד ברצח בחולון. צילום: מתוך פייסבוק

יורי וולקוב ז"ל שימש כוח עזר מזה כ-20 שנה במחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) בבית החולים איכילוב.

הנהלת המרכז הרפואי מסרה כי היא: "מזועזעת מהמקרה הנורא ומחבקת בשעות קשות אלו את אשתו היקרה לנה, כוח עזר במחלקת אף אוזן גרון ושתי בנותיהם."

יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל. צילום: דוברות ביה"ח איכילוב
יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

שירה פלג, אחות אחראית של המחלקה יחד עם כל הצוות מסרו: "אין מילים אשר יכולות לתאר את הרשע והברבריות של הרצח הנתעב ותחושת התדהמה, הכאב והצער שפקדו אותנו עם היוודע הבשורה הקשה על יורי שלנו. ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה, שכן מדובר במי שחילל ורמס ברגל גסה ובבוטות שאין דומה לה את העיקרון האוניברסלי המקודש מכל – ערך קדושת החיים".

עוד הוסיפו כי "יורי היה לפני משמרת לילה, בדרכו לסידורים בעיר מגוריו, ולא ידע שהנורא מכל לפניו בגלל אדם שפל וחסר מעצורים מהסוג הגרוע של פחדנים שמבלי להכיר אותו ובגלל ויכוח מיותר וסתמי נטל את חייו, ככה סתם. הרס במחי יד משפחה, חברים. נטל חיים. יורי האהוב שלנו היה אדם טוב לב, ישר, הוגן, צנוע, 'נחבא אל הכלים', רגיש ונפלא, צנוע, מדהים ומקסים. עובד מסור לחולים שהיה מגיע בשמחה לעבודה והוכיח את עצמו טוב למרות כל הקשיים ואף קיבל תעודת הצטיינות. אומרים שאלוהים בוחר לצדו את הטובים ביותר, ויורי היה כזה, לא מתבלט, אבל רגיש, חכם, ונוגע בכל אדם בכל מקום שהיה בו. יורי, נתגעגע אליך, מותך הוא לא נתפס, הכאב מפלח לנו את הלב הכואב והדואב. אנחנו מחבקים את אשתך ומשפחתך על האובדן הקשה".

לנה אשתו סיפרה על האירוע שהוביל לרצח: "עברנו בדרך ואמרנו לו (לחשוד ברצח) שהוא נסע באדום בזמן שאצלנו היה ירוק. הסתכלתי וראיתי שמשהו לא בסדר ואמרתי שאולי אצלם אותו כדי לשלוח למשטרה, זו הייתה הסיבה שהוא הרג אותו".

הלוויה של יורי וולקוב תתקיים ביום ראשון בשעה 13:00 בבית העלמין בחולון.

צילום: דוברות ביה"ח איכילוב

Back to top button