צרכנות

ד"ר גלית מטצקי – מה זה ציפוי שיניים ומה חשוב לדעת?

ד"ר גלית מטצקי מסבירה כי טיפול לציפויי שיניים יוכל לסייע לכם לשפר את המראה הטבעי של השיניים שלכם ולהפוך אותן לסימטריות ולבנות יותר.

ד"ר גלית מטצקי הינה רופאת שיניים בכירה בישראל בעלת 20 שנות ניסיון המנהלת שתי מרפאות מצליחות בצפון ובמרכז, המתמקדות בתחומי השתלות השיניים, שיקום הפה ואסתטיקה דנטלית. במאמר זה היא מסבירה מה זה ציפוי שיניים ומדוע הוא הטיפול הנפוץ ביותר בתחומי האסתטיקה הדנטלית.

ד"ר גלית מטצקי
ד"ר גלית מטצקי

ציפוי שיניים מהו ולמי זה מתאים? דוקטור גלית מטצקי מסבירה!

ציפוי שיניים הוא שכבה של עלי חרסינה דקים המודבקים על השיניים בשיטה ובאופן שהם הופכים ממש לחלק מהן. תכונות החומר המיוחדות ממנו עשויים הציפויים מאפשרים לתוצאה אסתטית מעולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב לציין, שכדי שהציפויים לא יבלטו, נדרשים לבצע השחזה מינימלית משטח פני השן בחלק מהשיטות.

דוקטור גלית מטצקי מציינת שלא לכולם זה מתאים. אם עברתם בעבר טיפולי שורש, עדיף להוסיף כתר חרסינה כדי להגן על השן, אם אובחנתם ככאלו ששוחקים את השיניים ונועלים לסתות בזמן שאתם ישנים, ציפוי שיניים לא מתאים לכם כי אתם עשוים לשבור את הציפוי.

ישנם מצבים אסתטיים בהם רק יישור שיניים יכול לעזור וציפוי שיניים לא מתאים.

למי זה כן מתאים? אם יש לכם שיניים בריאות ותקינות אך רק האסתטיות שלהן נפגמה לדוגמא, שיניים עם כתמים, שיניים עם קצוות שבורים, רווחים ועוד. אם יש לכם צבע שיניים כהה, ציפוי שיניים מושלם עבורכם.

חשוב לדעת! קיימות מספר שיטות לביצוע טיפול ציפוי שיניים

ד"ר גלית מטצקי מסבירה שהשיטות העיקריות הן ציפוי למינייט, שיטת ציפוי לומינרס ושיטת ציפוי קומפוזיט. 

שיטת למינייט מתאימה לכל אחד שסובל מפגם מסוים כמו סדק, שבר, כתם כהה, רווחים ושיניים עקומות.

מדביקים חרסינה על השיניים בעובי של 0.5 מ"מ. היתרון של שיטה זו הוא שהטיפול לא יפגע בשן הטבעית ויקנה לה הגנה. המטופל בוחר את גוון צבע הציפוי והתוצאה מדהימה ומדויקת.

השיטה השנייה היא השיטה הנפוצה ביותר והיא ציפוי לומינרס שמתאימה למי שיש מס' שיניים שחוקות או דהויות והרבה פגמים וכתמים בשיניים. לפי גלית מטצקי בשיטה זו מדביקים חרסינה על השיניים בעובי של 0.2 מ"מ והציפוי מודבק על השן ללא שיוף או השחזת שיניים. החסרון הוא שבשיטת לומינרס אופי הטיפול מתאים רק למי שיש לו קו שיניים ישר ולא עקום וחובה לבצע את הטיפול על מס' שיניים ברצף ולא רק על שן אחת. כמו כן, חסרון נוסף הוא שבגלל שהציפוי הוא לא עבה מגיעים לתוצאות פחות מדויקות מבחינת הצבע לעומת שיטת הלמינייט.

ע"פ ד"ר גלית מטצקי השיטה ה-3 הינה ציפוי קומפוזיט שבה מצפים את השיניים עם אותו חומר שנעזרים בו לביצוע סתימות לבנות. שיטה זו מתאימה רק למי שצריך טיפול מהיר לתקן דברים "קלים" כמו שבר קל, סדק קל, כתם קל וכו'. אחרי שמדביקים את חומר הציפוי מקרינים עליו אור אולטרה סגול כדי שהחומר יתקשה וישאר עמיד לכמה שיותר זמן.
החיסרון של שיטה זו היא שלאורך זמן הצבע הלבן דוהה וצריך לבצע התהליך מחדש.

כולם שואלים את ד"ר גלית מטצקי – איזו שיטה מתאימה לי? הנה התשובה!

כל מקרה וכל מטופל הוא לגופו. כל אחד מגיע עם היסטוריית טיפול שונה ומצב שונה בחלל הפה. מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ שבה מתרשמים מהנתונים האישיים שלכם ומתאימים לכם את הטיפול המתאים ביותר למקרה שלכם. תהיו בטוחים שאנו נעשה הכל כדי שתקבלו את החיוך החדש שלכם בשיטה הטובה ביותר והנכונה ביותר עבורכם!

Back to top button