כלכלהמבזקים

"קורא להנהלת החברה להתעשת": סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק בבאר שבע

ההסתדרות הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה ב"גפן-דקל", חברת היי-טק המעסיקה כמאה עובדים ומושבה בבאר שבע. ההחלטה התקבלה, לטענת ההסתדרות, לאחר שהמשא ומתן מול עובדי החברה עלה על שרטון, וההנהלה הודיעה על כוונתה לבצע פעולות חד-צדדיות, תוך פגיעה קשה בהון האנושי המרכיב אותה. זאת, זמן קצר לאחר התאגדות העובדים בהסתדרות.

עוד טענו בהסתדרות כי חרף ניסיונות הידברות של העובדים על עתידם התעסוקתי מול הנהלת גפן-דקל, סירבה החברה לאפשר לוועד להיות מעורב במהלך הצמצום הנרחב שהיא מתכננת. כמו כן, לא הסכימה ההנהלה להתייחס לפגיעה בכוח האדם או לדון בפיצויים. לאחר שהשיחות הגיעו למבוי סתום, נאלצה כאמור ההסתדרות להכריז סכסוך עבודה.

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, נורברט בוקובזה: "עבר חודש מאז שעובדי 'גפן-דקל טכנולוגיות', חברת ההיי-טק הראשונה בבאר שבע, התאגדה תחת מטריית ההסתדרות, וכבר ניתן לראות את החשיבות של העבודה המאורגנת. אנחנו נלווה צעד אחר צעד את הוועד, ונפעל בכל הכלים למען מאבקם הצודק של העובדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי: "ידעו עובדי ההיי-טק שנגמרו ימי המהלכים החד-צדדיים של ההנהלות, ושיש להם בית בהסתדרות. אנחנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהיכנס למו"מ לטובת החברה ועובדיה".

יו"ר ועד העובדים ב"גפן-דקל טכנולוגיות", אבי לוי: "התאגדנו בהסתדרות על מנת לחזק את ביטחוננו התעסוקתי. קיווינו לפגוש הנהלה קשובה, רגישה ופתוחה לשיחה. לצערנו, פגשנו הנהלה אטומה וסרבנית, שמתעקשת להילחם בעובדים במקום להקשיב להם. אני חוזר וקורא להנהלת החברה להתעשת, לשוב למו"מ ולגשר על הפערים הקטנים שנותרו".

חברת גפן-דקל היא השלוחה הישראלית של חברת DALET הגלובלית והיא מפתחת תוכנות המשמשות שידורי אולפני טלוויזיה. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות מתוך רצון להגן על ביטחונם התעסוקתי ומתוך רצון לשפר את תנאי עבודתם.

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button