מבזקיםפוליטי / מדיני

האירועים בחברון: יו"ר מועצת יש"ע קרא לרמטכ"ל להגן על החיילים, חה"כ קריב דורש מגלנט דיון דחוף

במכתב ששלח היום (ראשון) יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן לרמטכ"ל אביב כוכבי, יצא נאמן בקריאה להגן על חיילי צה"ל מפני אנרכיסטים וארגונים נתמכי טרור.

במכתבו כתב יו"ר מועצת יש"ע: "אותם קבוצות שמוכרות היטב למערכת הביטחון, אשר חלקן אף מגיעות מחו"ל, פועלות בניגוד לחוק ומגיעות במטרה להתגרות בחיילים, להפריע לתושבים ולהתסיס את האזור. בזמן שהחיילים צריכים למלא את משימותיהם, הם נאלצים להתמודד עם הטרדות אלימות. הפתרון לכך אינו נמצא באגרות לתקשורת אלא בהפעלת סמכותך ובהנחיית הכוחות למנוע את הגעת הפרובוקטורים לאזורי חיכוך."

חה"כ הרב גלעד קריב (העבודה), חבר ועדת חוץ וביטחון הזמנית, פנה היום ליו"ר ועדת חו"ב הזמני, חה"כ יואב גלנט: "כנס את הועדה לדיון דחוף נוכח האירועים האלימים בחברון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתבו הוסיף: "אנו עדים להפעלת כוח מצדם של החיילים כלפי אזרחים ללא הצדקה ולעיכוב ללא סמכות של אזרחים על ידי חיילים. לאור זאת, יש צורך בבדק בית מעמיק, ויש לבחון מדוע הפקודות הרלוונטיות אינן מוטמעות כראוי ומיושמות באופן לקוי לחלוטין בשטח – אני פונה אליך להציב ענין זה על סדר יומה של הועדה בימים הקרובים."

בנוסף, חיזק חה"כ קריב את ידו של הרמטכ"ל על האיגרת החשובה ששלח לחיילי וחיילות צה"ל בעקבות האירועים.

חה״כ חנוך מילביצקי ממפלגת הליכוד: "אין כמעט מי ששירת שירות קרבי בצבא, ולא חווה על בשרו את ההצקות, ההשפלות והפרובוקציות של השמאל האנרכיסטי. לעולם אעמוד לצידם של חיילי צה״ל מול תומכי הטרור הללו. גם אם בפעולה נקודתית כזו או אחרת, הם טועים. החיילים הם הילדים של כולנו."

ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button