כלכלהמבזקים

משרד הכלכלה: אלו שקיבלו שירותים ממרכזי 'מעוף' מקימים עסקים ב- 24% גבוה יותר מבתקופת הקורונה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת מדי שנה לכ-5,000 יזמים/ות הפונים/ות למרכזי מעוף (גופי השטח של הסוכנות לעסקים) המעוניינים להקים עסק. סיוע מעוף מתמקד בעזרה בבניית תוכנית עסקית והבנה במשמעויות של בניית עסק, שיפור יכולות הפעלה וניהול עסק, סיוע בהגשת בקשות למימון ועוד.

כדי לאפשר שיפור מתמיד של שירותי מעוף עורכת הסוכנות לעסקים, באופן תדיר, סקרי שביעות רצון בקרב היזמים שקיבלו את שירותי הסיוע. הסקירה הנוכחית מתמקדת בשלוש תקופות בפעילות מעוף: התקופה שלפני משבר הקורונה, תקופת משבר הקורונה, והתקופה שאחרי משבר הקורונה.

בסקר נשאלו לקוחות מעוף האם הם הקימו עסק בעקבות הסיוע של מעוף. 46 אחוז השיבו כי אחרי הקורונה הם הקימו עסק בעקבות הסיוע, 13 אחוז בתכנון או בתהליכי הקמה, ועוד 8 אחוז ענו שהיה להם עסק לפני שהגיעו למעוף, אך הגיעו למעוף בכדי לשפר ביצועים וללמוד כיצד להפעיל את העסק נכון יותר. רק 33 אחוז ענו שהם לא הקימו עסק ולא מתכננים להקים. בתקופת הקורונה יזמים נטו פחות להקים עסקים (רק 37 אחוז הקימו עסק בעקבות ההשתתפות), ככל הנראה בשל חשש שמשבר הקורונה אינו זמן טוב להקמת עסק. לפני הקורונה שיעור היזמים שהקימו עסקים היה 41 אחוז, נמוך יותר ממה שהיה אחרי הקורונה. כך שניתן לראות כאן תהליך של שיפור לאורך הזמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעמי הימיין-רייש סגנית מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "ישראל מתאפיינת ברוח יזמית, גם בעתות משבר, אך הדרך להגשמת החלום מאתגרת ומורכבת ולכן הסוכנות לעסקים קטנים והבינונים, באמצעות המעוף, נותנת את כל הכלים בכדי לסייע ליזמים/ות בהגשת החלום האישי שמייצר פעילות כלכלית משמעותית למשק. במעוף ניתן למצוא את כל המידע עסקי שנדרש בראשית הדרך ובמהלכה כתובת לשאלות יומיומיות, להתייעצויות ואפילו להצפת חששות שבאופן טבעי מלוות את התהליך, וגם מקום לפגוש יזמים נוספים שמתמודדים עם אותם האתגרים".

Back to top button