מבזקיםפוליטי / מדיני

מרב מיכאלי: "קו ישיר מחבר בין האלימות בחברון – לבין הדקירה בחולון"

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, נשאה היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת 'העבודה'. בפתח דבריה התייחסה לאירוע בחברון במעורבת חיילי חטיבת גבעתי, והמשיכה לדבר על חששותיה מפעולות הממשלה המסתמנת.

"קו ישיר מחבר בין האלימות בחברון – לבין הדקירה בחולון." פתחה מיכאלי את דבריה והוסיפה, "קו ישיר מחבר בין האלימות שמופעלת נגד ערבים ונגד פעילי זכויות אדם בחברון – לבין אזרחיות ואזרחים ברחוב הישראלי שסובלות וסובלים ממנה. כשעל ההגה של המדינה יש קיצוניים שאומרים "אנחנו בעלי הבית" – "מותר לנו הכל", כשמסמנים ערבים, שמאלנים, זכויות אדם בתור אויב, כשכל דבר מצדיק לנפנף באקדח – זה אומר שכל מי שלא כמונו, כל מי ש"הוא לא אנחנו" – אפשר להרביץ לו. אפשר להכות אותה, צריך לגרש אותו. השבוע, האלימות הזו הופנתה כלפי פעיל זכויות אדם בחברון, בשבוע שעבר היא הופנתה על ידי מתנחלים נגד חיילת שבכלל באה כדי לשמור עליהם. בכל פעם קורבן אחר. האלימות הזאת יכולה לתפוס אתכם בטרמפיאדה, כשאתם חוצים במעבר חציה, או נוהגים באוטובוס."

עוד אמרה יו"ר מפלגת העבודה: "זה מה שקורה כשהממשלה הבאה מורכבת ממפלגות בן גביר, סמוטריץ' ועכשיו הסכם עם אבי מעוז, עם מפלגת נועם. מפלגה שכל כולה מבוססת על שנאה ועל הדרה שנאה להומואים ולסביות, שנאה לערבים, הדרת נשים. וזה עוד לפני שנכנסנו בכלל לסימני השאלה סיפורי ההטרדות המיניות שאופפות את המנהיג הרוחני שלה. במשך שנים המפלגות הללו, האנשים הללו, העשבים השוטים הללו, היו "מוקצה מחמת מיאוס" גם בתוך חוגי הימין הם היו מחוץ למחנה. עכשיו, מפלגות השנאה וההדרה מחובקות על ידי בנימין נתניהו בחיבוק חם, הכל בשביל מסע ההימלטות שלו מהמשפט. ככה משתלטים על ההגה של המדינה גורמים קיצוניים. עשבים שוטים. קיצונים שמסכנים את ביטחון המדינה. ככה נתניהו מסכן את בטחונה של מדינת ישראל. כדי לעצור את המעגל האלים הזה שבו קו ישר מחבר בין האלימות בחברון לבין הדקירה בחולון, קו ישר מחבר בין אלימות של מתנחלים ושל אנשים מוסתים נגד שמאל ונגד ערבים נגד האלימות שישראליות וישראלים חווים אלימות בכל יום, בכל שעה ברחוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כדי לעצור את האלימות הזאת, אנחנו חייבות וחייבים חזון ואופק אחר. אופק מדיני. אופק אזרחי. אופק ליברלי. כי בלי אופק ליברלי תהיה פה רדיפה של כל מי שהוא לא סטרייט או לא יהודי לפי ההלכה של רבנים מאוד מסוימים. כי בלי אופק אזרחי לא יהיה שוויון זכויות לנשים, לאזרחיות ואזרחים ערבים, לעולות ועולים לפי חוק השבות. בלי אופק מדיני אנחנו נמשיך להפעיל אלימות ולחוות אלימות במחסומים דור אחרי דור אחרי דור. מילת המפתח היא סובלנות. מילת המפתח היא קבלת האחר והאחרת. מילת המפתח היא שלום. כל מה שנתניהו והקיצוניים שהתאגדו סביבו לא מסוגלים להבין. זאת גם הסיבה שהם יכשלו- כי אי אפשר להצליח בשנאה, בקיצוניות ובאלימות, כי אלימות היא כרסום יסודות הדמוקרטיה של מדינת ישראל." הוסיפה.

לסיום, אמרה מיכאלי: "ובלב האלימות הזאת נמצאת גם האלימות כלפי נשים. לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, סיעת העבודה מארחת כאן שתי משפחות נפגעות האלימות הנוראה הזאת. משפחתה של יפית פוריאן ז"ל שהשנה נרצחה, שארבעת הילדים שלה נמצאים בבית על ידי בעלה, אחר כך הוא הצית את הדירה וניסה להתאבד. ומשפחתה של נועה, שבגיל 13 נאנסה ע"י שני צעירים שגם צילמו את הזוועה הזאת וגם הפיצו ברשת. ועכשיו המשפחה נאבקת בהסדר טיעון שרצו לעשות, הסדר טיעון מקל לאנסים. ככל שיש פחות שוויון – ככה יש יותר אלימות, חייבות וחייבים להבין את המשוואה הזאת. מול ממשלה שמקדמת שנאה ואלימות, שלא מכירה בזכות לשוויון, אנחנו נמשיך לקדם אופק אחר. אופק של חיים עם בטחון אמיתי לכל אחת ואחד- ללא אלימות. אופק מדיני, אופק אזרחי, אופק ליברלי. אופק של שוויון ושל שלום."

מצ"ב לינק לסינק ותמונות לשימוש חופשי נשלח בזירה
ארכיון. שרת התחבורה מרב מיכאלי. צילום: ללא קרדיט

Back to top button