מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: ביצעו ירי בסמוך לבניין מגורים ביבנה לאחר שניסו לסחוט אדם

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד סיף-אלדין עודה (21) ועלאי עודה (21) מג'לג'וליה לאחר שבין היתר ביצעו ירי בסמוך לבניין מגורים ביבנה.

מכתב האישום שהגיש עורך הדין מיכאל סטופ עולה כי סיף-אלדין הוא קרוב משפחה של אעבד ועלא עודה, שסחטו בשנה שעברה מתלונן בעל חוב שהלווה בריבית מעבד עודה. אותו אדם לא נענה לסחיטה ולכן, באוגוסט האחרון, סיף-אלדין ואנשים נוספים נשלחו על ידם כדי לירות לעבר ביתו של המתלונן. כדי להוציא את התכנית לפועל, נסע סיף-אלדין עם האחרים לביתו של המתלונן בטירה, אחד מהאחרים יצא מהרכב וירה באקדח השייך לסיף-אלדין לעבר מכוניתו של המתלונן ושל שכנו. בהמשך נמלטה החבורה מהמקום ונטשה את הרכב בדרך.

כ20 שעות לאחר המקרה, החליטו סיף-אלדין ועלאי לירות בסמוך לבניין מסוים ביבנה. לצורך כך, הצטיידו השניים באקדח של סיף-אלדין ובשני כלי רכב, כשסיף-אלדין ברכב המבצע ועלאי ברכב הליווי. לקראת הגעתם ליעד הרצוי, שינו השניים את לוחית הרישוי של הרכב המבצע ומיד לאחר מכן, ירה סיף-אלדין שמונה כדורים והשניים נמלטו מהמקום. בסמוך לבניין היו מספר אנשים שנמלטו בעקבות הירי. עוד עולה מכתב האישום כי בחודש אוקטובר האחרון, בזמן שכוחות משטרה ערכו חיפוש בביתו של סיף-אלדין מצאו בדירתו כלי נשק וסמים. סיף-אלדין בתגובה החל להשליך את הסמים והנשקים מהקומות העליונות של הבית, כדי שלא יתפסו. בדירתו נתפסו אקדחים עם מחסניות תואמות, פלטות ורצועות של כ500 גרם חשיש, וברכב שלו נמצאו אביזרים לנשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיף אלדין מיוחסות עבירות של נשיאת נשק, תחמושת ואביזרי נשק שלא עדין (ריבוי עבירות), החזקת אביזרים לנשק (ריבוי עבירות), החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, נשיאת נשק בצוותא חדא, ירי מנשק חם באיזור מגורים בצוותא חדא ושיבוש מהלכי משפט. לעלאי מיוחסות עבירות של נשיאת נשק בצוותא חדא, ירי מנשק חם באזור מגורים בצוותא חד ושינוי זהות של רכב או חלק של רכב בצוותא חדא. כתב אישום זה הוגש לאחר שנמצאו ראיות נוספות בתיק, ולכן מדובר בתיק כתב אישום קודם, שהוגש כנגד סיף-אלדין.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים (מצ"ב) ציין עוה"ד סטופ: "כתב האישום בעניינים של המשיבים 1 ו-2 מתאר רצף של אירועים חמורים שבוצעו באמצעות נשק חם, ומגולל מסכת עבריינית מובהקת, במסגרתה המשיבים, ומשיב 1 בראשם, הצטיידו בכלי נשק רבים כאמצעי להשלטת פחד ואימה ולפתרון סכסוכיהם בעולם העברייני.

כתב אישום סיף-אלדין עודה
אילוסטרציה. Image by Thomas Breher from Pixabay

Back to top button