מבזקיםפוליטי / מדיני

תאגיד השידור בסכנת סגירה: "מי שטוב ואיכותי יכול לשרוד גם בלי לעשוק את הציבור"

תאגיד השידור הציבורי ניצב בפני סכנת סגירה על ידי הממשלה, כך דיווח כתב חדשות 12 עמית סגל. על פי הדיווח, בכוונת הממשלה בראשות נתניהו להפריט את התאגיד כך שערוץ תקשורת לא יהיה נשלט באופן מלא בידי המדינה, כפי שקיים ברוב הדמוקרטיות בעולם. "אני אומר בואו נפריט", אמר בריאיון חה"כ מהליכוד שלמה קרעי, כשנשאל על הנושא.

לעובדי כאן נשלח מכתב על רקע הפרסום בו נכתב כי "אנחנו לא מתייחסים בשידורים שלנו לדיווחים על סגירת התאגיד; לא בראיונות עם פוליטיקאים, לא בדיווחים עיתונאיים, לא בשיחות בין מגישים ולא בציוצים בטוויטר או בכל רשת חברתית".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי על הפרטת תאגיד השידור הציבורי: "הציבור מצביע בשלט, ומי שטוב ואיכותי יכול לשרוד גם בלי לעשוק את הציבור" • על מערכת המשפט: "תהיה כאן דמוקרטיה אמיתית ולא משטר צבאי או משטר משפטי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת יועז הנדל הגיב באריכות לפרסום ואמר: "עוד לא קמה הממשלה וכבר ממשלת נתניהו מתעסקת בטפל. כדי להסביר למה בעצם לא הצליחו ויצליחו לממש מדיניות ימין. הפעם התאגיד. אחת הסיבות העיקריות לכך שבמשך שני עשורים לא נפרסו סיבים בישראל (אינטרנט מהיר) היא עיסוק בטפל. כן, אני מכיר את כל התירוצים של מחנה ביבי (הרצפה עקומה, המשפטנים מנעו, פרשת 4000 ועוד). האמת היא שבמשרד התקשורת לא היה במשך הרבה זמן שר שזה עניין אותו. הם היו עסוקים. במה? בחלק הפחות חשוב של המשרד- שידורים, דיווחים, תמונות מחמיאות. במקום בתשתיות. דומה הדבר לרמטכ״ל שימנו אותו ובמשך קדנציה שלמה יתעסק בסקסופון של תזמורת צה״ל. חשוב, אבל לא כמו הכנה למלחמה. האמת היא שגם כשרציתי להעביר את מתווה הסיבים בממשלה הקודמת אנשי הליכוד (נתניהו וכץ) התנגדו. למה? חשבונאות פוליטית. שוב- טפל. ביום האחרון לפני פיזור הכנסת (דצמבר 2020) זה עבר כי הפעלתי את ראשי הרשויות והנה יש סיבים ב70% ממדינת ישראל."

"למה אני חוזר לזה? כי שוב חוזרות קריאות בליכוד לעסוק בטפל. לסגור את התאגיד. לא להחזיר משילות. לא לעלות להתפלל בהר הבית (מתברר שזה כבר לא חשוב כשיש בקרוב ממשלה אחרת). לא למנוע בנייה פלסטינית לא חוקית בשטחי c או להתמודד עם זה שפחות מ50% מהישראלים מתגייסים לצבא. ותיכף חלק מהשרים הפוטנציאלים ורוב אזרחי ישראל יהיו כאלה שאחרים מסכנים את חייהם והם וילדיהם לא. רק התאגיד! ובכן התאגיד לא קדוש, זה לא מצווה מהתורה ולא מהדמוקרטיה, זו פשוט דרך מעולה לייצר תוכן ישראלי מצויין עם דרישה גבוהה ולא לטמטם את הציבור. יש בו לטעמי צוות מוצלח ומגוון של אקטואליה, והכי חשוב- לעסוק בו זה לבזבז את הזמן. ביקורת על הממשלה תהיה בישראל. שר התקשורת שיחליף אותי יצטרך לחיות עם זה באהבה או בהשלמה. זו דמוקרטיה. שידור ציבורי הוא מתנה גדולה לציבור שרק אפשר לשפר אם באים בגישה נכונה. שידורי ספורט חינם לכלל הציבור, עוד תכנים ישראלים, מופעי תרבות ומורשת. יש המון מה לעשות. ואגב בגימטריה קוראים למי שרוצה רק לסגור דברים ולא להקים שום דבר: חרטטן." הוסיף הנדל.

צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button