מבזקיםפוליטי / מדיני

טלי גוטליב בנאום הבכורה שלה כחברת כנסת: "יש כאן מישהו מורם ממישהו או ממשהו?"

ח"כ טלי גוטליב נשאה היום (שני) במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלה כחברת כנסת. את מרבית נאומה השקיעה גוטליב בציון הדגש על חשיבות הפרדת הרשויות במדינת ישראל ועל קיום של גופי ביקורת.

ח"כ טלי גוטליב אמרה במליאת הכנסת: "כמחוקקים אנחנו צריכים להכיר את הכוח החשוב שיש לנו ביד. יש במדינה הזאת שלוש רשויות: רשות מבצעת, רשות מחוקקת ורשות שופטת. ולא, לא, לא, חברים, אין פרות קדושות, אין יותר ואין פחות, כל רשות עומדת על תילה וחשובה בה במידה, אבל היא מתכתבת האחת עם רעותה. וכמו שאני ארכין ראשי לביקורת, תרכין כל רשות את ראשה לביקורת, והיא לא תצא ותצעק געוואלד כי מישהו העז לקרוא לה בשם ומישהו העז להציב לה מראה."

עוד הוסיפה גוטליב ואמרה: "יש כאן מישהו מורם ממישהו או ממשהו? שופטים הם שליחי ציבור שנועדו להכריע בין זכויות. ואתם יודעים מה ההבדל בין שופטים לנו, המחוקקים? אנחנו נבחרנו על ידי העם, והם לא. והמשמעות של דמוקרטיה זה שנבחרי הציבור הם בבואה של העם ורצונותיו. אז מה לעשות שהרוב קובע. לפעמים הרוב פחות מיטיב איתי, ולפעמים הרוב הוא אני והוא מיטיב איתי וטוב לי והוא מביא לי גאווה גדולה וביטחון. זאת המשמעות של דמוקרטיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טלי גוטליב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button