צרכנות

שירות בתקופת החגים ללקוחות

קרדיט תמונה FREEPIK

תקופת החגים בעסקים קטנים וגדולים עלולה להיות מעט מורכבת בכל הקשור במשכורות לעובדים, בעיקר כי לשעות העבודה ערך שונה בתקופת החגים מאשר בימי חול וכדאי להתכונן לכך מראש. בנוסף, מה עושים אם צריך תמיכה טכנית ממערכת שעון הנוכחות? הנה כמה הצעות

הדברים שעליכם לדעת

שעון שיודע להתמודד עם שינויים בגמול אשר העובדים צריכים לקבל בתקופות שונות של השנה זהו מוצר חובה בכל עסק. הבעיה מתחילה כאשר מוצרים שצריכים לעבוד כמעט 24 שעות ביממה צריכים תיקון, או עזרה בתפעול. ככל שהמוצרים יותר משוכללים טכנולוגית, יתכן ושירות הלקוחות יצטרך להגיש סיוע לעובדים לעיתים קרובות יותר ולעיתים אף בתקופות של שבתות וחגים.

מה הם הדברים שכדאי לדעת על שעון כחלק ממערכת נוכחות לעסק לפני שרוכשים אותם? ראשית, עד כמה הוא נוח לתפעול, גם מבחינת העובדים וגם מבחינת המעסיקים. מבחינת העובדים, יש לוודא שהוא קל לתפעול גם לעובדים הוותיקים שלעיתים מתקשים טכנולוגית, גם לעובדים שאינם שולטים בשפות עברית ואנגלית ועוד. מבחינת המעסיקים, המערכת צריכה להיות קלה לתפעול כאשר מגיעים לשלב בו קוראים את הנתונים ומשתמשים בהם על מנת לתת משכורות לעובדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שנית, שעון נוכחות צריך להירכש מחברה שיודעת לתת שירות גם בזמנים קשים. במקומות עבודה שעובדים בכל שעות היום, ולפעמים בשבתות וחגים, כדאי לוודא שהחברה שמתפעלת את שעון הנוכחות, נכונה לתת שירות גם בתקופות עמוסות כמו תקופת החגים.

יתרונות של מערכת שעון נוכחות

יתרונותיו של שעון נוכחות הם רבים, ולאחר תקופה של שימוש במוצר כזה כבר קשה להבין כיצד ניתן להתנהל אחרת. זה נדמה שהוא תמיד היה כאן, אבל יש הבדל משמעותי בין השעון המכאני שדורש מאיתנו להחתים פיזית את הכרטיס – לבין הדור הבא של מערכות הנוכחות. בנוסף, השעון משרה רוגע ושקט נפשי גם על העובדים וגם על המעסיקים ונותן תחושה אמיתית של מערכת יחסים הוגנת בה אין רמאות מאף צד.

שעון נוכחות מאפשר, עם התוכנה המתאימה כמו שעון של מקורטק למשל, לראות היסטוריה לטווח הרחוק בלחיצת כפתור מבלי להזדקק לשירותי ארכיון שלעיתים לא קיימים.

שעוני נוכחות קיימים כבר שנים רבות בשוק, אך הולכים ומשתכללים ככל שהשנים מתקדמות, והקדמה מגיעה גם אליהם. לדוגמה, שעוני נוכחות טביעת אצבע אלו שעונים שהם מעט יותר משוכללים משעוני נוכחות רגילים, מאחר ועבורם לא צריך להצטייד בכרטיס עובד, מספיקה טביעת האצבע של העובד על מנת לסמן כניסה או יציאה לעבודה. לשעונים מהסוג הזה יתרון נוסף והוא ביטול האפשרות שעובד אחד העביר את כרטיסו של עובד אחר, על אף שאין הוא נוכח מאזור ההעסקה.

שעונים נוספים הם שעונים שעובדים בשיתוף אפליקציה שנמצאת בטלפון הסלולרי של העובדים, ולעיתים מקלים על סימון הנוכחות. שעונים מהסוג הזה לא בהכרח מתאימים לעובדים שכל התחום הטכנולוגי טרם הגיע לפתחם. ולכן בבחירת שעון יש לבחור את הדגם שיספק את מגוון האופציות הרחב ביותר עם פתרונות לכל העובדים הקיימים בחברה.

על מנת לקבל את שעון הנוכחות מהחברה המקצועית ביותר, כדאי לקבל המלצות מקולגות. הם יכולים לספר חוויות חיוביות ולהפנות את תשומת הלב לנושאים שאולי לא הבאנו בחשבון.

Back to top button