חדשות הארץמבזקים

חשד לפיגוע דריסה בבנימין: צעירה בת 20 נפצעה בינוני-קשה, המחבל נוטרל

לוחמת צה"ל כבת 20 נפגעה לפני זמן קצר (שלישי) מרכב בכביש 60 סמוך למיגרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע חובשי איחוד הצלה העניקו לה טיפול רפואי והיא פונתה לאחר מכן לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהיא במצב קשה עם חבלת ראש.

פראמדיק מד"א שמוליק דיויד סיפר: "הגענו במהירות למקום, הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לכיכר כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראשה ובפלג גופה העליון. סיפרו לנו שרכב פגע בה וברח. העלנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן טיפול תרופתי לכאב ופינינו אותה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיע מהכיוון השני ומפנה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ויציב."

זירת פיגוע סמוך למיגרון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ארז שלום חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את הכוחות מסר: "תוך כדי שהותי בתחנת הדלק ראיתי רכב פלסטיני יוצא מתחנת הדלק ומתנגש בהולכת הרגל ולאחר מכן נמלט מהמקום. הערכתי כי מדובר בפיגוע דריסה וביקשתי בזריזות ממוקד איחוד הצלה שיזניק למקום את כוחות הביטחון וחובשים נוספים שהגיעו עם תיקי הציוד הרפואי בכדי לטפל בפצועה. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לה בזירה היא פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים כשבשלב זה מצבה מוגדר קשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמנואל תמם ואלחנן כובאני חובשי איחוד הצלה מסרו: "לדברי עוברי אורח הולכת הרגל נחבלה בראש, בגפיים, ובפלג גופה העליון כתוצאה מפגיעת רכב פלסטיני שהמשיך בנסיעה. הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת התאונה ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים כשמצבה מוגדר קשה".

מנחם לף מנהל מרחב בנימין של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע – צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע ועזרה נפשית למספר צעירות שראו את הרכב שדרס ונמלט מהמקום".

מבית החולים שערי צדק נמסר עדכון על מצבה: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאה פצועה באורח בינוני-קשה מפיגוע הדריסה בבנימין. הפצועה כבת 20 בהכרה במצב יציב הועברה לבדיקות דימות והמשך טיפול."

זירת פיגוע סמוך למיגרון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע סמוך למיגרון
צילום: דוברות איחוד הצלה

ד״ר אלעד בועז, כירורג בכיר במרכז הרפואי שערי צדק עם עדכון על מצבה של פצועת הפיגוע בכוכב יעקב. מותו של המחבל נקבע בבית החולים.

צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

כוחות גדולים של משטרה שהוזעקו למקום ביצעו מרדף אחר הרכב הפוגע ונטרלו את הנהג. על פי החשד הראשוני של המשטרה מדובר בפיגוע דריסה, נהג הרכב פגע בלוחמת צה"ל סמוך לצומת כוכב יעקב, פצע אותה ונמלט מהמקום. כוחות משטרה וצבא נמצאים כעת במקום.

מהמשטרה נמסר: "הבוקר בשעה 10:40 לערך התקבל דיווח אודות חשד לפיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב. שוטרי מחוז ש"י שביצעו פעילות שגרתית בגזרה הבחינו ברכב חשוד שנוסע במהירות, מזגזג על הכביש ומסכן את עוברי הדרך. השוטרים החלו במרדף אחר הרכב על מנת לעוצרו ומבקשים להקים מחסומי משטרה.

במהלך המרדף מתקבל דיווח בקשר על אירוע פיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב השוטרים מבינים מיד כי הרכב אחריו הם מבצעים מרדף מעורב בפיגוע הדריסה ומיד הם מבצעים ירי מדוייק לעבר גלגלי הרכב, פוגעים בגלגלי הרכב והחשוד ממשיך בנסיעה מגיע למחסום משטרתי ומבצע פרסה. השוטרים ממשיכים במרדף אחריו מצליחים לעוצרו, וחותרים למגע, שוברים את חלון הרכב ומשתלטים על המחבל."

מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, שוחח מוקדם יותר עם השוטרים רס"ל דוד יואל ורס"ב מנשה נפתלי שנטרלו את המחבל.

מפקד המחוז שיבח את השוטרים על פעילותם המקצועית, נחישותם *לחתירה למגע וניטרולו של המחבל.

"פעילותם זו מנעה המשך פגיעה באזרחים נוספים ועל כך הם ראויים להערכה." אמר ניצב לוי.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה רכב מסוג קאיה בצבע שחור שעומד בכיכר ומבצע נסיעה לאחור. לאחר שהבחין בלוחמת צה"ל, האיץ, פגע בה על המדרכה ונמלט מהאזור.

כמו כן, דובר צה"ל הוציא הודעה מיוחדת ובה ביקש שלא להפיץ את התיעוד.

"בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל דרס לוחמת צה"ל ששהתה בסמוך לתחנת הדלק בכוכב יעקב. כוחות ממשטרת ישראל שהיו במרחב פתחו במרדף אחר המחבל ונטרלו אותו. כתוצאה מפיגוע הדריסה, הלוחמת נפצעה באורח בינוני ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחת הלוחמת עודכנה. דובר צה״ל שב ומבקש מהציבור האחראי, שלא להפיץ סרטונים וחומרים מאירועים מסוג זה" נמסר בהודעת דובר צה"ל.

מבדיקה ראשונית עולה חשד כי המפגע, תושב ביתוניא בן 45 אב לחמישה ילדים, בעל היתר עבודה.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בתגובה לפיגוע: "יחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לרפואתה של הצעירה שנפצעה בפיגוע הדריסה בבנימין, אני מחזק את כוחות הביטחון שפעלו בנחישות לחיסול המחבל הנתעב. נמשיך לפעול נגד הטרור בכל מקום וביד קשה."

שר הביטחון, בני גנץ התייחס לפיגוע ואמר: "אתגרי הביטחון שלנו ממשיכים להתקיים גם היום בכל זירות הפעולה, כפי שגם ראינו בפיגוע שהתרחש מוקדם יותר. אני מבקש לאחל לפצועה רפואה שלמה. חלק מההתמודדות עם אתגרי הביטחון היא גם לספק ביטחון ותמיכה לחיילי צה"ל שהקרב לא הסתיים עבורם. יש לנו חובה לאומית ללוות אותם ולתת להם תמיכה, ובדרך זו להעביר גם מסר לכלל המשרתות והמשרתים."

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס אירוע ואמר: "מתפלל לרפואת הצעירה שנפצעה קשה היום בפיגוע דריסה בבנימין ומחזק את כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל".

יו"ר תנועת ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי פרסם את שמה של החיילת שנפצעה בפיגוע וביקש להתפלל לרפואתה: "קראו פרקי תהילים והתפללו לרפואת החיילת שנפצעה קשה הבוקר בפיגוע הדריסה בבנימין ע״י מחבל שפל. הדר בת שני שושנה תחי׳, לרפואה שלימה והחלמה מהירה."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגש בזירת הפיגוע עם מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט בנימין ואמר: "מול הטרור הערבי בירושלים, בבנימין ובכל הארץ צריך להיאבק באופן שגודע למחבלים ולאוכלוסיה שתומכת בהם את הרצון להמשיך במאבק נגד מדינת ישראל. זה מה שימנע פגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי המדינה. המתיישבים בבנימין כמו כל אזרחי ישראל חזקים ומחזקים את כוחות הבטחון לפעול באופן נחוש נגד האוייב. אנחנו מתפללים לרפואת הפצועה ולהחלמתה המהירה."

הרכב בו נסע המפגע
צילום: דוברות בנימין
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגש בזירת הפיגוע עם מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט בנימין
צילום: דוברות בנימין
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגש בזירת הפיגוע עם מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט בנימין
צילום: דוברות בנימין

ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס לפיגוע בזירה ואמר כי "מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה אמיצה כבר הלילה לצאת ל"חומת מגן". הרשות הפלסטינית לא רק שלא משתפת פעולה עם מדינת ישראל אלא היא מסייעת לארגוני הטרור לבצע את הפיגועים הכואבים האלה. יש לנו עוד חיילת פצועה קשה מאוד בגלל רפיסות של מדינת ישראל ואנחנו נשים לזה סוף. שנה וחצי של ממשלת בנט וגנץ הוכיחה לכל העולם על כישלון מוחלט בניהול מערכת הטרור הפנים ארצית והדבר הזה אנחנו נשים לו סוף".

צילום: מועצת בית אל

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן התייחס אף הוא לפיגוע הקשה ואמר: "בוקר קשה. שוב המדיניות הביטחונית הנוכחית מסכנת את חיינו. אנחנו מצויים בעיצומו של גל טרור והמחבלים פועלים בעזות מצח וללא כל הרתעה. אנחנו שבים ודורשים לשנות את המדיניות – רק פעולה ביד קשה נגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי יחזירו את השקט לאזור."

עוד הוסיף נאמן: "מתפללים לרפואתה של הלוחמת ומודים לכוחות הביטחון על הטיפול המהיר באירוע. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו."

Back to top button