מבזקיםפוליטי / מדיני

סערת העונש של חייל גבעתי בעקבות האירועים בחברון: "מריח כמו ״פקודה פוליטית״"

חברי כנסת רבים הגיבו לאירועים שאירעו בסוף השבוע בחברון, אך נראה שהאירוע בו חייל גבעתי תועד אומר לאחד הפורעים במקום "בן גביר יעשה פה סדר", משך את מרבית תשומת הלב הציבורית. הראשון מבין חברי הכנסת שמיהר להגיב הוא כמובן איתמר בן גביר שאף נפגש עם אביו של החייל שנענש ב-10 ימי מחבוש על האמירה. חברת הכנסת מירי רגב אף טענה כי העונש "מריח כמו ״פקודה פוליטית״ מלמעלה".

יו"ר עוצמה יהודית, השר המיועד לביטחון פנים וח"כ איתמר בן גביר כתב בטוויטר: "‏האשם באירוע בחברון זה לא מג"ד גדוד גבעתי שעושה לילות כימים למען עם ישראל, אלא המדיניות הנלוזה של בני גנץ שמפקירה את חיילי צה"ל. ביקורת על בני גנץ – כן. ביקורת על המג"ד – ממש לא".

חברת הכנסת מירי רגב אמרה: "יש לי שאלה: אם החייל היה אומר ״בני גנץ יעשה פה סדר״. היו מענישים או שולחים לו פרחים? גם אם טעה, כלא זה לא מידתי, כלא זה בזיון. מריח כמו ״פקודה פוליטית״ מלמעלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ אורית סטרוק: "התקדמנו כמה צעדים. אם הדיונים יימשכו באווירה חיובית וברצון טוב אני מאמינה שאפשר יהיה לסגור יחסית מהר. לכל אחד מהשותפים יש נושאים שהם בבחינת ציפור הנפש."

אלי לוי, אביו של החייל מחברון אמר בריאיון שערך ברדיו בקול חי: "הבן שלי היה ממש שבור ורצוץ לפני שנכנס לכליאה. אני לא מבין על מה הוא צריך להתנצל. כשיש אי סדר ויש נבחר ציבור שיכול לעשות סדר במציאות הזו – אני לא רואה שום בעיה במה שהוא אמר."

Back to top button