מבזקיםפוליטי / מדיני

לראשונה באו"ם וביוזמת ארדן: תערוכה ייחודית העוסקת ב"נכבה היהודית"

משלחת ישראל לאו"ם, בהובלתו של השגריר ארדן, השיקה היום (שלישי) בניו יורק תערוכה ייחודית באו"ם העוסקת ב"נכבה היהודית", גירושם של היהודים ממדינות ערב ומאיראן, לקראת היום לציון הפליטות היהודית מארצות ערב ומאיראן שיחול מחר. התערוכה הושקה לאחר מאבק של השגריר ארדן כנגד הנרטיב השקרי שהאו"ם מקדם בנושא. התערוכה כוללת תיעוד היסטורי הממחיש את חייהם של היהודים בארצות ערב ובאיראן ואת המורשת האדירה שלהם, שנגדעה לאחר הצבעת האו"ם בכ"ט בנובמבר בה אושרה הקמתה של מדינה יהודית. יום לאחר החלטת האו"ם החלו מדינות ערב לגרש את היהודים באלימות ובאכזריות, ומאות אלפים נאלצו לברוח ולהשאיר את חייהם מאחור.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן: "כבר 75 שנים שבאו"ם מספרים סיפור שקרי לחלוטין על ״נכבה״, שהפלשתינים עצמם גרמו בסרבנותם. אחרי מאבק ממושך הצלחנו להציב כאן באו״ם תערוכה שמספרת את הסיפור על הנכבה האמיתית: ״הנכבה של היהודים״, שגורשו ממדינות ערב ומאיראן. אלחם בכל דרך בנרטיב השקרי שהפלשתינים מפיצים באו״ם״.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן: "כבר 75 שנה שכאן בבניין האו"ם מספרים סיפור שקרי לחלוטין לגבי הסכסוך הישראלי פלשתיני. מאז ההחלטה על תכנית החלוקה שאותה דחו הערבים ומדינת ישראל קיבלה, מספרים כאן באו"ם את סיפורה של הנכבה הפלשתינית. סיפור שמוחק את הנכבה האמיתית שהתרחשה מיד לאחר ההכרזה על תכנית החלוקה, סיפור הנכבה של יהדות ערב. יום לאחר החלטת האו"ם גורשו היהודים מארצות ערב ומאיראן באלימות ובאכזריות. השנה לאחר מאבק עיקש הצלחנו למקם תערוכה עם תמונות שמתעדות את הסיפור של הנכבה האמיתית, הנכבה של העם היהודי. אמשיך להילחם כאן על האמת, וכנגד הנרטיב השקרי אשר מפיצים הפלשתינים ותומכיהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השגריר גלעד ארדן. צילום: ללא קרדיט
השגריר גלעד ארדן. צילום: ללא קרדיט
השגריר גלעד ארדן. צילום: ללא קרדיט
השגריר גלעד ארדן. צילום: ללא קרדיט

Back to top button