מבזקיםפוליטי / מדיני

"נחתור שתהיה פה מדינה יהודית ושומר ישראל ישמור שארית ישראל"

ח"כ ישראל אייכלר נאם בדיון מיוחד שנערך היום (שלישי) במליאת הכנסת, לציון החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר. את דבריו פתח הרב אייכלר באמירה אירונית: "הדבר היפה בכ"ט בנובמבר שפתאום כולם זוכרים שיש תאריך שנקרא 'כ"ט', כי היום אנשים, יודעים שיש 29 לחודש מה זה כ"ט?"

ח"כ אייכלר התייחס בנאומו לויכוח שקדם להכרזה באו"ם ואמר: "היה שיח מרתק כעשר שנים לפני החלטת האו"ם על חלוקת הארץ והקמת שתי מדינות פלסטינית וישראלית. קטנה וגדולה. יש לי פה את "מפת החלוקה". המדינה הגדולה היא הפלסטינית. ירושלים הייתה אמורה להיות בשליטה בינלאומית, אבל היא מוקפת מכל עבריה, בלי מוצא. ממש גטו קטן בתוך המדינה הפלסטינית הגדולה. באר שבע והנגב, פלשתין. גם הגליל העליון היה רובו ככולו במדינה הפלסטינית. אפילו עכו הייתה במדינה הפלסטינית. צפת, טבריה ועפולה היו אמורות להיות מובלעות קטנות של מדינת ישראל. מעפולה דרומה ומזרחה פלשתין. ג'נין, שכם, כולל ירושלים ועד באר שבע, כל השטח הזה היה אמור להיות של המדינה הפלסטינית. רצועת החוף הישראלית השתרעה רק מאחרי עכו דרומה חיפה תל אביב עד אשדוד. העיר אשדוד ואשקלון היו כבר שוב שטח של המדינה הפלסטינית. זאת אומרת, שאם הפלסטיניים היו מקבלים את הצעת החלוקה, היו יכולים למחוץ בדרך הטבע את המדינה היהודית ממש בקלות. אבל הקב"ה רצה אחרת ולכן הם התנגדו לחלוקה. אחרת אני לא יודע איך היינו שורדים בדרך הטבע".

ח"כ הרב אייכלר הדגיש בנאומו את הדיון שהתפתח בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל בתרצ"ז. עשר שנים לפני ההכרזה באו"ם: "בכנסייה הגדולה של אגודת ישראל בתרצ"ז, שנתיים לפני שפרצה המלחמה ועשור לפני הכרזת האו"ם על תוכנית החלוקה, התקיים דיון בנושא. היו שנטו לקבל את תוכנית החלוקה העיקר" לאחד את כל היהודים שומרי התורה בארץ ישראל, על מנת שתהיה מדינה יהודית על פי תורה". אחרים טענו שהמדינה תהיה בשליטה חילונית והחינוך יהיה נגד התורה והאמונה ותסכן את המשך קיומו של עם ישראל כעם ה'."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף אייכלר ואמר: "בהחלטות המועצה נאמר: "ארצנו הקדושה נתונה לנו מאדון העולם בברית עולם למען לחיות בה חיי תורה ומצוות, ומפני חטאינו גלינו מארצנו וה' הבטיח לנו על ידי נביאיו כי יגאלנו ע"י משיח צדקנו, וזה מעיקרי דת קודשנו אשר כל בן ישראל מחויב להאמין בה". עוד נכתב בהחלטות המועצה: "קיום המדינה היהודית אפשרית רק עם חוקי התורה מוכרים בה כחוקה היסודית של הארץ ושלטון התורה והנהגת המדינה. מדינה של יהודים אשר אינה מיוסדת על חוקי התורה, היא התכחשות לנצח ישראל ושוללת את מהותו וצביונו של עם ישראל וחותרת את יסוד קיום עמינו וחדלה להיות מדינה יהודית", כך נאמר כבר עשר שנים לפני ה-כ"ט בנובמבר. מועצת גדולי התורה פונה לכל בני ישראל בקריאה עזה לעזור בשעה חמורה ואחראית כזאת לבניית היישוב היהודי בארץ הקודש". עוד נכתב בקריאה של מועצת גדולי התורה: "להגן על טהרת קדושת ארץ ישראל, לחזק בה את היישוב החרדי, להטביע חותם שמירת התורה וקדושת הארץ על כל החיים"."

ח"כ הרב אייכלר פנה בקריאה נרגשת: "מורי ורבותי, כבר חלפו 85 שנים מאותה כנסייה ועדיין המרד הערבי נמשך. אנחנו ב"ה קיימים פה בניסים גלויים ולא רק בניסים נסתרים. בדרך הטבע לא היינו יכולים לשרוד את כל מה שעברנו פה מאז ועד הנה. היום בעזרת ה', אנחנו נחתור לפחות שתהיה פה מדינה יהודית במהותה, כקריאת גדולי התורה. ובעזרת ה' שומר ישראל ישמור שארית ישראל ואל יאבד ישראל האומרים שמע ישראל ונזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button