צרכנות

האם לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול מבנה מבנים?

קרדיט תמונה FREEPIK

אחזקת מבנים היא מונח שמאגד בתוכו את כל מה שחברת ניהול מבנים עושה. נכון ליום כתיבת מאמר זה, כל בניין גדול צריך לשכור את שירותיה של חברת ניהול מבנים. בנייני מגורים מורכבים משלל מערכות מורכבות במיוחד, ביניהן מערכות כיבוי אש, גנרטורים, משאבות מים, ועוד. כל אחת מהמערכות הללו צריכה תחזוקה וטיפול שוטף. וכל אחת בתזמון שלה, על פי התקנות שלה, ועל ידי איש מקצוע אשר הוסמך אליה.
פעם היה יותר קל, מספר נציגים של הבניין היו מתאגדים לועד בית אחד, אשר אחראי לתחזוקה הבניין. ועד הבית היה שוכר את שירותיו של הנדימן, אדם אחד אשר יודע לעבוד בידיים ולטפל במגוון רחב של בעיות.
היום, המצב הזה כבר לא אפשרי כיוון שאותו איש מקצוע, לא יכול לטפל במערכות. גם אם ידע כיצד, אין לו רישיון והסמכה לכך בחוק. בניינים רבים לא מקבלים את העובדה שהם חייבים לשכור את שירותיה של חברה לאחזקת מבנים , וחבל. חברת אחזקה טובה, מעניקה שקט נפשי לדיירי הבניין. במאמר זה נפרט על המערכות השונות הקיימות בבנייני מגורים ונסביר מדוע ועד בית שאינו מקצועי אינו יכול להתמודד בצורה עצמאית עם טיפול בכל המערכות השונות אשר מרכיבות בניין מגורים היום .

להלן המערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

לעבודה במבנה מגורים דרוש חשמלאי אשר קיבל הסמכה ורישיון על ידי משרד העבודה. ישנם חשמלאים רבים בשוק אבל למעט יש את ההיתר הדרוש כדי לטפל במערכות חשמל מורכבות של בניין מגורים. חשוב מאוד לדרוש מכל חשמלאי שניגש לטפל בבעייה בבניין המגורים שלכם, שיראה את הרישיון שלו. במידה ואין לו רישיון, הוא עלול לסכן את מערכת החשמל כולה ואף גרוע מכך, את חיי הדיירים בבניין.

גנרטור

גנרטור אחראי לספק חשמל לבניין במקרה של הפסקת חשמל. לרוב, הגנרטור יספק חשמל רק לאיזורים הציבוריים כך שדיירי הבניין יוכלו לצאת מהבניין בבטחה במקרה חירום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעליות

מעליות מצריכות בדיקה שוטפת כל מספר חודשים. על גבי המעלית ניתן לראות מדבקה אשר מפרטת מתי היה הטיפול האחרון, ואנחנו יכולים לראות בכל רגע נתון מתי יש צורך בטיפול הבא.
קל לתחזק את הטיפולים של המעלית, כיוון ואנחנו עוברים בה כל יום ויכולים לראות את זה ממש בקלות.
אבל הרבה יותר קשה לעקוב אחר הטיפולים של הגנרטור או משאבת המים.

מערכות מים

אם אתם גרים בבניין בעל יותר מ6 קומות, יש לכם משאבת מים בבניין. תפקידה של משאבת המים הוא לספק זרם תקין וגבוה לקומות הגבוהות, כמו לנמוכות. משאבת המים מחייבת בטיפול תקופתי על ידי איש מקצוע שהוסמך לכך על ידי משרד העבודה. במידה ולא מטפלים כראוי במשאבת המים, היא עלולה לההרס, מה שיוביל לעלויות גבוהות הרבה יותר.

לסיכום, ישנן עוד מגוון מערכות בבניין מגורים אשר מצריכות תחזוקה שוטפת וטיפול שוטף. חלק מהמערכות מצריכות טיפול חד שנתי, דו שנתי ואף תלת שנתי. כל מערכת מצריכה טיפול בזמן אחר וקשה לעקוב אחר הטיפולים. במידה ומזניחים את המערכות הללו, אתם מסתכנים בעלויות גבוהות מאוד במידה והן נהרסות. וזה גם מסוכן במיוחד. במידה ואתם מתגוררים בבניין מגורים דאגו שועד הבית שלכם דואג לכל הטיפולים בזמן. ובקשו לשכור את שירותיה של חברת אחזקת מבנים.

Back to top button