חדשות הארץמבזקים

סערת הצגת הסרט האנטישמי בתל אביב: "מדובר בטירוף – לאן הגענו?"

בארגון 'בצלמו' פנו היום (רביעי) לשרי התרבות והאוצר ודרשו מהם לעצור את הקרנת הסרט "פארחה" המציג את חיילי צה"ל כאנטישמים ואף אמרו כי "ככל שלא, נעצור את זה בגופינו."

מארגון בצלמו נמסר: "הערב יעלה בתיאטרון הסראייה (בנין תיאטרון יפו) הסרט האנטישמי פארחה שטוען שחיילי צה"ל רצחו משפחה שלימה בדם קר. התיאטרון הינו במימון ציבורי והעלאת הסרט הינה הפרת החוק. בצלמו פנה בדחיפות לשרי האוצר והתרבות לעצור את הקרנת הסרט, ולא לשלול את תקציב המקום. בנוסף ככל שהסרט יעלה נעצור בגופינו את הקרנת הסרט בהפגנת המונים במקום. שר התרבות כבר דרש את שלילת הקרנת הסרט ופנה לשר האוצר בעניין.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בטירוף . עלילת הדם נוראית נגד מדינת ישראל תעלה בלב ליבה של המדינה במימון של אזרחי ישראל? לאן הגענו? איך ייתכן שאנחנו מממנים דברים כאלה. אני דורש משר התרבות עוד הערב לעצור את הקרנת הסרט. חילי טרופר היה מפקד בכיר בצה"ל ויודע טוב מאוד את האמת כמה צה"ל הוא צבא מוסרי. זה בסמכות שלו ושל שר האוצר ליברמן אני קורא לשניהם להודיע הרגע שככל שהסרט עולה המסך יורד על התיאטרון והוא ייסגר סופית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פנייה לשר התרבות וראש העיר תל אביב עצרו את הקרנת העלילת הדם השקרית הערב בתיאטרון יפו הסראייה

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״הבוקר נודע לי כי תיאטרון אל סראיה ביפו מתכוון להקרין הערב את הסרט הירדני ״פרחה״. ההחלטה של תיאטרון נתמך בישראל להקרין סרט שעל פי הדיווחים כולל עלילות שווא כלפי חיילי צה"ל, מתאר טבח של משפחה תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה, היא מקוממת במיוחד. העובדה שתיאטרון ישראלי נותן בימה לשקרים ולעלילות היא חרפה. אני קורא להנהלת התיאטרון לחזור בה מההחלטה להקרין סרט זה. כמו כן, אני פונה לשר האוצר מר אביגדור ליברמן, אשר הסמכות נתונה בידו, לבחון את סוגיית תקצוב מוסד זה, לאור בחירתו להקרין סרט זה."

ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button