מבזקיםצבא וביטחון

בני גנץ לנספחי בטחון מ-30 מדינות: "היינו על סף מבצע להחזרת גופתו של טירן פרו ז"ל"

שר הביטחון, בני גנץ, קיים היום (חמישי) תדרוך עם נספחי ביטחון מ-30 מדינות, בהשתתפות ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון תא"ל (מיל') דרור שלום ורח"ט אסטרטגיה בצה"ל, תא"ל אורן סתר. במפגש קיים שר הביטחון סקירה אסטרטגית, ובדברי הפרידה מהפורום, הודה להם על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני והתעשייתי, באופן חסר תקדים בשנים האחרונות.

בנושא המלחמה באוקראינה אמר גנץ: "ישראל עומדת לצד אוקראינה ומגנה את המתקפות נגד אוכלוסייה אזרחית. המלחמה הזו, היא תזכורת שמלחמות הן דבר מוחשי, ושיש חובה למדינות לבנות את הכוח ולהיות מוכנות להגן על אזרחיהן, ולחזק את שיתופי הפעולה המביאים ליציבות אזורית ועולמית. קיימתי בשבועות האחרונים שתי שיחות עם מקבילי, שר ההגנה האוקראיני, ואנחנו מקדמים בימים אלו את התאמת ואספקת מערכות ההתראה האזרחית".

בנושא האיום האיראני אמר: "איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות במדינות רבות בעולם – ולא רק במזרח התיכון. בחמש השנים האחרונות תקפה איראן למעלה מ-16 מטרות אזרחיות בים האדום ובמפרץ הפרסי. רק בחודש האחרון ראינו את המתקפה על האוניה, סמוך לעומאן, באמצעות כטב"מ מסוג שאהד 136 ששוגר משאבאהאר. זו אינה הפעם הראשונה שמקום זה משמש לשיגור כטב"מים מול מטרות אזרחיות. איראן פוגעת בחופש השייט ומסכנת את היציבות באזור זה. איראן גם ממשיכה לנסות ולהתבסס בסוריה ובפרט ברמת הגולן – וישראל לא תאפשר להקים בסיסים קדמיים איראנים בגבולותיה. לאיראן יש אינטרס בחוסר יציבות, והמשטר שם יודע שככל שהאזור יהיה פחות יציב, כך יהיה לו קל יותר להגדיל את היציבות הפנימית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בנושא איראן ואמר גנץ: "במקביל, איראן מגדילה את יכולת ההעשרה שלה ומתקדמת בפרוייקט הגרעין. אנחנו נמצאים במצב, שבו יש לאיראן מספיק חומר ברמת העשרה של 60% בכדי שתוכל להגיע לרמת העשרה של 90% ולחומר המספיק לפצצה בתוך כשבועיים. מול התוקפנות האיראנית חייבים להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה האזורי תחת 'סנטקום', ובפרט את האימונים המשותפים, שיתוף הפעולה המודיעיני, "הפגנת העוצמה", וגם הפעלת כוח ותקיפות של מטרות איראניות בתגובה לצעדי התרסה ותוקפנות איראנים. אני שב ומזכיר שאיראן היא קודם כל איום על העולם והאזור, ולא רק אתגר של ישראל."

גנץ ציין, כי: "מאז הסכמי אברהם והכניסה של ישראל ל'סנטקום', התקיימו מעל 200 מפגשים של שותפות באזור". עוד ציין גנץ, כי: "בשנתיים האחרונות, נחתמו כ-140 הסכמי ביטחון בין ישראל לבין מדינות אחרות, ובהן גם הסכמי MOU פורצי דרך."

בנושא הפלסטיני אמר: "ביצענו עשרות מהלכים בוני אמון בשנתיים האחרונות, שמטרתם הייתה לחזק את הרשות הפלסטינית ולשפר את המצב. לצערי, אנחנו רואים בעיות משילות ופיגועי טרור שמצריכים מאיתנו פעולות נרחבות. אנחנו משתדלים למקד אותן, אך לא נהסס לפעול בכדי להסיר כל איום על אזרחי ישראל. על הקהילה הבינלאומית לא רק לגנות את הטרור היוצא מיהודה ושומרון, אלא גם לפעול אקטיבית בכדי ללחוץ על השחקנים למגרו תוך חיזוק המרכיבים האזרחיים ברשות הפלסטינית באמצעות פרויקטים שונים. רק בשבוע שעבר, היינו על סף מבצע להחזרת גופתו של טירן פרו ז"ל. כנופיות הטרור שביצעו את הפעולה הזו פוגעות גם בתושבים הפלסטינים עצמם, וישראל תמשיך לפעול מולן".

בני גנץ - נספחי בטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בני גנץ - נספחי בטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בני גנץ - נספחי בטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בני גנץ - נספחי בטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button