צרכנות

עיצוב חדר ילדים – טיפים שלא כדאי לכם לפספס

קרדיט תמונה FREEPIK

רוב האנשים חושבים על עיצוב חדר ילדים כעל פונקציה בלבד – מתן מקום לילד לישון, לשחק ולאחסן את הצעצועים שלו. עם זאת, על ידי חשיבה יצירתית יותר על החלל, אפשר ליצור חדר מהנה ופונקציונלי גם לילדים. במאמר זה נסתכל על כמה טיפים לעיצוב חדרי ילדים שיהיו גם מהנים וגם פרקטיים לילדים.

העקרונות החשובים לעיצוב חדר ילדים מושלם

מעצבי פנים המתמחים בחדרי ילדים אומרים שישנם שלושה עקרונות חשובים שכדאי לזכור בעת עיצוב חדר ילדים מושלם: בטיחות, נוחות וכיף.

בראש ובראשונה, החדר צריך להיות בטוח לילדים לשחק בו, ללא פינות חדות או שקעי חשמל חשופים.

בכל הנוגע לעיצוב חדרי ילדים, הבטיחות היא תמיד בראש סדר העדיפויות. פינות חדות ושקעי חשמל חשופים עלולים ליצור סכנות לקטנטנים סקרנים, לכן חשוב לוודא שכולם מכוסים או מוסרים כראוי. כמו כן, יש לשמור על הרצפה פנועה ככל שניתן, כדי לסייע במניעת מעידות ונפילות. בנוסף, יש להרחיק מהישג יד כל פריט שעלול להיות מסוכן כמו סכינים או חומרי ניקוי. על ידי ביצוע הנחיות הבטיחות הפשוטות הללו, תוכלו ליצור מרחב בטוח ומהנה עבור ילדיכם לשחק וללמוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שנית, החדר צריך להיות נוח ונעים לשהות הילד

בכל הנוגע לעיצוב חדר הילדים המושלם, הנוחות היא המפתח. הריהוט צריך להיות נעים,מזמין ומותאם לצרכיו של הילד או הילדה. יש לשקול היטב כל פרט, החל מסכמת הצבעים ועד לפתרונות האחסון, כדי ליצור חלל פונקציונלי ומסוגנן כאחד. בעזרת העקרונות הפשוטים הללו תוכלו ליצור חדר ילדים שהוא גם יפה וגם פרקטי.

החדר צריך להיות כייפי, עם צבעים בהירים ועיצוב ידידותי לילדים.

כשמעצבים חדר לילדים, חשוב לזכור שהחלל צריך להיות גם פונקציונלי ומהנה אך לא פחות מכך  – מעוצב בסגנון המתאים לאופיו של  הילד שלכם. יש לעצב את החדר תוך התחשבות בצרכי הילד, ולהצטייד ברהיטים נוחים ומסוגננים כאחד. צבעים בהירים ועיצוב ידידותי לילדים יעזרו להפוך את החלל למזמין יותר, ופתרונות אחסון יעזרו לשמור על החדר מסודר. חשוב להתחשב גם בגיל הילד בעיצוב החלל, שכן ילדים צעירים יותר יזדקקו למאפיינים שונים מילדים גדולים יותר. על ידי התחשבות בגורמים אלו, ניתן ליצור חדר ילדים מושלם שגם ההורים וגם הילדים יאהבו.

על ידי שמירה על שלושת העקרונות הללו,  ניתן  ליצור מרחב בטוח ומהנה לילדים לשחק בו.

איך נבחר מיטה מתאימה לחדר הילדים שלנו?

ילדים מבלים זמן רב בחדרי השינה שלהם, לכן חשוב לבחור מיטה נוחה ומעוצבת בהתאם לטעמם . בעת בחירת מיטת ילדים, יש לקחת בחשבון  כמה פרמטרים. ראשית, יש לקחת בחשבון  את גילו וגודלו של הילד. לילד צעיר תתאים  מיטה קטנה יותר לעומת ילד גדול שיצטרך מיטה ילדים גדולה יותר או מיטת נוער.  שנית, חשבו על רמת הפעילות של הילד. ילד פעיל עשוי להזדקק למיטה יציבה יותר שיכולה להחזיק מעמד אם הילד יקפוץ או ישתולל עליה מעט, בעוד שילד מאופק יותר עשוי להעדיף מזרון רך יותר. לבסוף, קחו בחשבון את הסגנון הכללי של החדר. מיטה צריכה להשלים את שאר הריהוט בחלל וליצור מראה מגובש. על ידי התחשבות בגורמים אלה, תוכלו לבחור מיטה שילדך יאהב במשך שנים רבות.

 

Back to top button