מבזקיםפוליטי / מדיני

"אנחנו בדרך למרי אזרחי – ממשלה מושחתת וקיצונית לא יכולה לקבל את אמון העם"

סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן ממפלגת מרצ, כתב היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו תחזית אפורה למשבר הפוליטי בישראל. לדבריו, "מרי אזרחי" הוא מצב שמדינת ישראל קרובה אליו. נראה כי גולן רוכב על גל הסערה הגדולה של הימים האחרונים, סביב יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, שקיבל מספר סמכויות הקשורות לתוכניות לימודי החוץ במערכת החינוך, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

בתחילת דבריו, התייחס גולן לתחזיתו הקודרת למרי אזרחי קרב: "אנחנו בדרך למרי אזרחי ודווקא בגלל "שלטון הרוב". אם רק הרוב קובע, ואין להתחשב במיעוטים, בחלשים, בכאלה החושבים ומתנהגים אחרת, בקבוצות חלשות, מוחלשות או שונות, אז הרוב יקבע שהוא לא משלם מיסים שיממנו חרדים שלא רוצים לעבוד, ולא משרת בצבא שחרדים וערבים לא משרתים בו ולא משרת בשטחים כי הוא לא מאמין בסיפוח, ולא משלם מיסים כי אחרים מעלימים מס. אנחנו בדרך למרי אזרחי בו השלטון המקומי יכריז על עצמאות. וכן תהיה תחבורה בשבת כי הרוב רוצה בכך, וכן יהיה חינוך פלורליסטי כי הרוב רוצה בכך, וכן יהיו בתי כנסת לקהילות יהדות מתקדמת כי הרוב רוצה בכך."

"נתניהו אולי סבור כי ממשלת ימין קיצונית, משיחית, לאומנית, הומופובית, גזענית יכולה לכפות את דעתה על הרוב אבל הוא יגלה מהר מאוד שזה לא עובד. הוא יגלה שיש מושג הנקרא "מרי אזרחי", הוא שכיח למדי בהיסטוריה של משטרים אוטוריטריים והוא דרך הפעולה הטבעית של אזרחים החשים שהממשלה פועלת כנגדם, על בסיס גחמות אישיות או אידיאולוגיות. ממשלה מושחתת וקיצונית לא יכולה לקבל את אמון העם גם אם הצליחה להשיג רוב בכנסת כתוצאה של קומבינות פוליטיות מהצד האחד, וחולשת המתנגדים מהצד השני." הוסיף גולן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תגובה אחת

Back to top button