מבזקיםפוליטי / מדיני

בני גנץ פנה לשר הביטחון המיועד מהליכוד ועקץ אותו: "אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים במהלך ישיבת סיעתו. בפתח דבריו התייחס גנץ להחלטות הממשלה המסתמנת, להן קרא "גזרות": "באופוזיציה נהוג לדבר על הגְּזֵרוֹת שמביאה איתה ממשלה חדשה – הפעם נראה שזו קואליציית הגְּזִירוֹת. חותכים מכאן, ומדביקים שם – ויוצרים כאוס משילותי."

בנוסף, אמר: "כדי שאבי מעוז, חבר הכנסת הגזען ביותר שידענו, יקבל נתח מחינוך ילדינו – גוזרים ממשרד החינוך את התוכניות החיצוניות ומדביקים במשרד ראש הממשלה. אם נרצה לצאת להפגין נגד הפגיעה האנושה בילדינו, נגלה שפקודת המשטרה החדשה שנרקמת לצרכיו של תלמידו של כהנא – איתמר בן גביר, תאפשר לו שליטה איזו הפגנה לאשר ואיזו לא. כדי שבכל זאת תהיה הפגנה – נצטרך לעתור לבג"ץ, רק ששם מתכננים לשבץ שופטים כבקשתם של פוליטיקאים על ידי פוליטיזציית יתר של הוועדה לבחירת שופטים. וממילא – כל החלטה של השופטים תוכל להתבטל על ידי 61 חברי כנסת, על בסיס חוק ופסקת התגברות. את פסקת ההתגברות הם מביאים ברוב המינימלי וללא הסדרה של חוק יסוד החקיקה. את זה הם עושים בכדי שיוכלו להתגבר על חוק הגיוס ולקעקע ולהחמיר את חוסר השוויון בנטל במקום להציג ולקדם מתווה שירות חדש. בכך הם יפרקו את צבא העם, יפגעו אנושות בביטחון ובחיילנו."

"עם המציאות הזו יצטרכו להתמודד מפקדים ששרשרת הפיקוד שלהם וסמכויותיהם נקרעו מהם ועברו לפוליטיקאים שביקשו וקיבלו צבאות פרטיים: סמוטריץ' ימנה אלוף ותת אלוף בצבא על פי איך שהוא תופס את גודל כיפתם ולהט אמונתם כפי ששמעתי אותו אומר ערב הבחירות. הוא גם ישלוט במנהל האזרחי, תוך פירוק סמכויותיהם של שר הביטחון והרמטכ"ל. בן גביר יחליט על נהלי הפתיחה באש, יפקד על מג"ב איו"ש, ויפרק את פיקוד מרכז מיכולתו להילחם בטרור ולשמור על החוק והסדר באפקטיביות. צריך להבין – בכדי להשלים את 17 פלוגות מג"ב שילקחו מפיקוד המרכז למשטרת ישראל, יידרש גיוס של מעל 70 גדודי מילואים בשנה, כ-40 אלף מילואימניקים, שלצערי ספק אם יתייצבו במצב שבו צבא העם מתפורר, והעם נגזר לממלכת בן גביר, ממלכת סמוטריץ', וממלכת אבי מעוז. וכל זה – בכדי שאדם אחד יוכל לחמוק ממשפט אחד." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף ואמר: "שואלים אותי, למה אני לא מצטרף לממשלה? ואני שואל אתכם – איך אפשר להצטרף לממשלה כזו? מי יכול לסמוך על נתניהו כשהוא מאפשר החרבה של מערכת הביטחון, המשפט והחינוך בשל צרכיו המשפטיים? כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי – אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך – הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך – חלילה יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'."

לסיום, אמר: "אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל. מול הגזירות והגזירות האלו, מול פירוק צה"ל, מול הפיכת המשטרה לפלנגה פוליטית, והקמת צבאות פרטיים, מול הפיכה במשרד החינוך והפקרת ילדינו לגזענים – אנחנו ניאבק. אתמול פניתי לראשי מפלגות האופוזיציה המיועדת – וביחד ובשיתוף פעולה נקים פורום שירכז את המאבק מול הסכנה הזו למדינת ישראל כפי שהכרנו אותה. מי שציפה לפגוש נפולת של נמושות – ימצא את אזרחי ישראל ברחובות. לא נרד מהארץ – נרעיד אותה. וכשאזרחי ישראל יראו את תוצאות ממשלת הגְּזִירוֹת – יקרה אחד משניים: או שנתניהו יתן ברקס או שיגיע לתהום ויפול. אנחנו נשתמש בכל הכלים והסמכויות, ונפעל בכל האמצעים החוקיים, באופן דמוקרטי ונחוש למען המדינה שאנחנו כל כך אוהבים."

ארכיון. צילום: קובי וולף

Back to top button