מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד בנאום חסר רסן נגד נתניהו: "עוד לא ראית כלום. רק התחלתי – נוציא אנשים לרחובות"

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד נשא לפני זמן קצר (שני) נאום חריף ביותר בטונו ומהותו, בפתח ישיבה סיעתו. לפיד נראה מתוח מאד במהלך נאומו כאשר הוא תוקף בחריפות את נתניהו באופן אישי, "הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו", אמר לפיד על נתניהו. לפיד הוסיף והשתלח ביו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז כשקרא לו "גזען מסוכן וחשוך" ואמר כי הוא "ינסה להחדיר להם (לילדים) שנאת נשים ושנאת להט"בים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים".

בפתח דבריו אמר לפיד: "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו. אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם – תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות – תתקנו."

עוד הוסיף לפיד ואמר: "לא נותנים 2 מיליארד שקל וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך, שינסה להחדיר להם שנאת נשים ושנאת להט"בים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים. עשרות רשויות כבר הודיעו שהם לא ישתפו פעולה עם אבי מעוז ועם התוכנית. מאות מנהלי בתי ספר לא ישתפו איתו פעולה. אנחנו נסייע להם, כי הם צודקים לגמרי. אסור לשתף עם זה פעולה. נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "איך אתה קורא לזה שעמדת על מדרגות בית המשפט ואיימת על השופטים כאחרון העבריינים? איך אתה קורא לזה ששלחת כנופיות אלימות לרדוף ילדים של חברי כנסת ולהרביץ למפגינים על הגשרים? איך אתה קורא לזה שהקמת מכונת רעל במימון זר שרק מסיתה ומפיצה שקרים? המצאת טריק חדש, לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה. אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי. אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים. נתניהו נותן את המפתחות של המדינה למעוז ובן גביר וסמוטריץ'. אנחנו פה, אנחנו ניאבק בממשלת התוהו ובוהו. אנחנו נוציא אנשים לרחובות. אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו."

יאיר לפיד - יש עתיד
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

Back to top button