מבזקיםפוליטי / מדיני

"אנחנו נצא במוצאי שבת לגשרים, לכיכרות לרחובות כדי להעביר מסר ברור לנתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, נשאה היום (שני) דברים בישיבת סיעתה וכמו לפיד, נשאה נאום חריף ותקיף נגד הממשלה המסתמנת והעומד בראשה. "מדינת ישראל היא פשוט לא למכירה", אמרה מיכאלי וכיוונה את דבריה לנתניהו.

הצהרת יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "מה שקורה בימים אלו זה לא משא ומתן קואליציוני – זו מכירת חיסול. נתניהו רוצה לקבל מהשותפים הקיצוניים שלו פסקת התגברות שתאפשר לו להימלט מהמשפט הפלילי שלו ובתמורה ובתמורה הוא פשוט מוכר להם את המדינה שלנו, בחלקים חלקים.
– את מערכת החינוך הוא מוכר להומופוב אבי מעוז.
– את ביטחון הפנים הוא מוכר לפירומן איתמר בן גביר.
– את צה"ל והמנהל האזרחי הוא מוכר לסמוטריץ ולחברים הקיצונים שלו מנוער הגבעות.
– הוא מוכר את מפקדי ומפקדות צה"ל.
– את הקהילה הלהט"בית.
– את מערכת המשפט."

"אז יש לנו חדשות בשבילך, מר נתניהו. מדינת ישראל היא פשוט לא למכירה. ראש ממשלה תחת חקירות אין לו מנדט ציבורי" אמרת בשנת 2008, "יש חשש שהוא יכריע הכרעות לפי האינטרס האישי שלו ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי". במשא ומתן הקואליציוני הזה, אתה מוכיח כמה צדקת. ממש כמו סוחר רהיטים הוא מוכר את משרדי הממשלה, את כל הערכים שלנו, בתמורה לפסקת התגברות ואינטרסים אישיים לעצור את המשפט האישי שלו. זה הדבר היחיד שמעניין אותו. "החיים עצמם", הדבר שאיתו אזרחיות ואזרחי ישראל מתמודדים יום יום שעה שעה – לא יכול לעניין אותו ממש, כלום. הדוגמה הכי כואבת לכך התפרסמה אתמול, בנהריה. 900 עובדות ועובדים במפעל "טכנולוגיית להבים" יקבלו בקרוב מכתבי פיטורין. אמרתי לעצמי – הרי הליכוד ניצח בנהריה בגדול, ברור שתכף נראה את כל חברות וחביר הכנסת של הליכוד מתייצבים שם כדי למצוא פיתרון למשבר. שום דבר, כלום. נאדה. גורנישט. עסוקים במסחרה וקומבינות פוליטיות על חשבון ועל הגב של אזרחיות ואזרחי ישראל. מיותר לציין שאנחנו נתייצב ונעשה כמיטה יכולתנו כדי לפתור את המשבר הזה גם מהאופוזיציה – כי זה מה שמפלגה אמיתית, שדואגת לעובדות ולעובדים עושה. שרואה שוויון בין בנות ובני אדם לא כסיסמת בחירות אלא כדי להגיד למה אנחנו באמת נלחמות ונלחמים בשבילו – שוויון בין כל בנות ובני האדם. זו לא סיסמת בחירות שלנו. זו הדרך והאידאולוגיה שלנו. דמוקרטיה ושלטון חוק הם לא סיסמת בחירות עבורנו, אלא החיים עצמם." הוסיפה מיכאלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה מיכאלי: "בזמן שנתניהו מתראיין באנגלית ומתחייב שהוא "ישמור על הדמוקרטיה" – הבריונים שלו מתחממים על הקווים ושולחים איומים ישירים לבני משפחתה של ליאת בן ארי, התובעת הראשית במשפט שלו. האלימות הזו. הבריונות הזו צריכה להיות מוקעת על ידי כל אזרח ואזרחית, משמאל ומימין. מרגע הבחירות מפלגת העבודה קראה לשתפ בין כל סיעות האופוזיציה. אנחנו שמחות שבני גנץ הרים את הכפפה וקרא לראשי האופוזיציה לגבש חזית משותפת כדי להילחם בתכניות המסוכנות של נתניהו ושותפיו היא נכונה ומדויקת ואנחנו נהיה שם. מפלגת העבודה תהיה שם. חברות וחברים, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד. היא תתפרק מהר ממה שאתם חושבים. הגורמים הקיצוניים הללו לא יצליחו לנהל את המדינה. אנחנו צריכות וצריכים לשנס מותניים ולהיאבק כדי למזער את הנזק שלהם עד כמה שאפשר. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מנתניהו. היא הייתה כאן לפניו והיא תהיה כאן גם אחריו. מי שירים יד ויפגע בדמוקרטיה, יפגע בחינוך, יפגע בקהילה הלהט"בית, יקבל את אם כל המחאות ברחובות, בכיכרות ובגשרים. אנחנו נצא במוצאי שבת לגשרים, לכיכרות לרחובות כדי להעביר מסר ברור לנתניהו ולחבורת הבריונים שלצידו – מדינת ישראל לא למכירה. אנחנו נלחם ונבנה מחדש והדמוקרטיה בסוף תנצח."

עצרת הזיכרון לרבין - מרב מיכאלי נואמת
ארכיון. צילום: רענן כהן

Back to top button