צרכנות

מעבר דירה – מה צריך כדי לעבור בהצלחה

בין אם אתם עוברים דירה בפעם הראשונה ובין אם עשיתם זאת כבר כמה פעמים, תמיד נדמה שיש רשימה בלתי נגמרת ומטרידה של מטלות לקראת יום המעבר. אם גם אתם מרגישים טרודים לפני המעבר כדאי שתדעו שאתם לא לבד. מדובר בתהליך מורכב שיכול להפר שאת שלוות הנפש של האנשים הרגועים ביותר.

יחד עם זאת אפשר להפחית מן הלחץ באופן משמעותי ולעבור דירה בצורה הרבה יותר מאורגנת ורגועה, אם רק תהיו מסודרים ותתכננו את מעבר הדירה באופן הנכון.

כאשר אתם מאורגנים, ערוכים ויודעים לקראת מה אתם הולכים, יהיה לכם קל יותר להבין למה לצפות ולהתמודד עם הלחצים הכרוכים במעבר דירה בצורה טובה יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוברים דירה בקרוב? ריכזנו מספר רעיונות ועצות שיסייעו לכם להתארגן באופן טוב יותר ולעבור דירה כמו גדולים.

תמונה: canva

הכנה היא מילת המפתח בכל מעבר דירה

ככל שתהיו מוכנים יותר למעבר כך התהליך יעבור בצורה יותר חלקה, במיוחד אם אתם עוברים דירה בפעם הראשונה. קחו בחשבון שכל מעבר כולל אתגרים שונים שאנו נאלצים להתמודד אתם כך שכדאי שלא להשאיר מראש דברים לרגע האחרון אם לא רוצים להיות לחוצים.

אם אתם אנשים שנוטים לעשות הכל ברגע האחרון, השתדלו להתעלות על עצמכם הפעם ולנסות להיות כמה שיותר מאורגנים, לעבוד עם רשימות מסודרות ולהכין לעצמכם צ'קליסט של כל הדברים שעליכם לעשות כבר בשלב מוקדם של לפחות 6 שבועות לפני המעבר. 

לשכור חברת הובלות או לעשות הכל לבד?

החליטו על יום בו אתם פנויים למעבר וקחו לכם חופש מהעבודה עבור כל הסידורים. לאחר שהחלטתם באיזה יום תעברו דירה, עליכם להחליט אם לשכור חברת הובלה או לעשות את כל משימות המעבר בכוחות עצמכם.

הזמנת חברת הובלות מקצועית זו אפשרות שכדאי לשקול ושווה את ההשקעה שלכם. הדבר הנהדר בהזמנת חברת הובלה הוא שהיא מגיעה עם משאית ועם צוות מובילים אשר יחסוך מכם את כל המשימות הפיזיות ויעזור לכם לעבור את המעבר בקלות. יחד עם זאת, למרות כל העזרה המובטחת לא הכל ורוד ומציאת חברת הובלה זו משימה מאתגרת.

אנו ממליצים לכם לעשות השוואת מחירים בין כמה הצעות מחיר שונות כדי לבחור את החברה המתאימה לכם ביותר. כיום יש אתרים שמאפשרים לכם לעשות זאת בקלות ולמצוא חברת הובלה שזמינה למעבר באזור שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להזין את הפרטים של המעבר בטופס המתאים, והאתר יקשר ביניכם לבין חברות הובלה מומלצות. החברות יספקו לכם הצעת מחיר ואתם תבחרו את החברה בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם.

הובלה עצמית מנגד תדרוש יותר מאמץ ורכב מתאים ולכן היא מתאימה למי שיש את הכוח הפיזי מצד אחד ודירה קטנה עם מעט חפצים מצד שני.

התארגנו עם כל הציוד הדרוש

לאחר שמצאתם חברת הובלה, עליכם לרכוש ציוד אריזה וקרטונים כדי שתוכלו לארוז ולשמור על החפצים שלכם במהלך המעבר. יש חברות הובלה שיספקו מספר קרטונים בתשלום או בחינם אך כדי ליהנות מפתרון מושלם שכולל את כל מה שצריך בכמות מספקת, יהיה צורך לרכוש את חומרי האריזה והקרטונים באופן עצמאי.

כיום זה ממש קל מפני שישנם אתרים מקוונים כמו 'הכל למוביל' שמרכז עבורכם את כל ציוד האריזה שתצטרכו למעבר כמו קרטונים, גלילי ניילון בועות ועד ניירות דבק וטושים.

מומלץ שתעריכו מראש את כמות הקרטונים שאתם צריכים כדי שתוכלו להתחיל לארוז בקלות. בנוסף לכך באתר 'הכל למוביל' יש גם ציוד אריזה, חבילות מוכנות המתאימות לגודל הדירה שאתם אורזים ועוד אמצעים שיסייעו לכם לארוז דירה למעבר באופן יעיל ומהיר.

טיפים לאריזת דירה למעבר

כאשר אתם מוכנים עם כל ציוד האריזה הנחוץ מגיע החלק המייגע של המעבר והוא שלב האריזה. כדאי שתפנו לעצמכם את הזמן ותתחילו לארוז מוקדם יחסית כדי שלא תגיעו ליום המעבר לחוצים כתוצאה מאי עמידה בלוחות הזמנים.

כמובן שהזמן המומלץ להתחיל תלוי בכמות החפצים והחדרים שאתם אורזים, אך בכל מקרה קחו בחשבון את הטיפים הבאים:

  • היפטרו ממה שאינכם צריכים – ככל שאתם גרים בבית יותר זמן, כך אתם צוברים יותר חפצים שאין בהם צורך. לכן כדי למזער את זמן האריזה פשוט התחילו לפנות את כל מה שאתם לא צריכים או רוצים. הרבה יותר קל למיין ולמסור חפצים ואז להעביר פחות דברים, מאשר לארוז את הכל ובפריקה להבין שאינכם רוצים חצי מהדברים שארזתם. את החפצים שאינכם רוצים תוכלו למסור או למכור.
  • תדאגו לפרק רהיטים גדולים – פרקו מבעוד מועד את כל הרהיטים הגדולים שאפשר לפרק. זה יעזור לכם לחסוך מקום וגם יהיה קל יותר להעביר את הרהיטים כשהם מפורקים. לאחר שפרקתם את הרהיטים הגדולים שמרו את הברגים והחלקים הקטנים יחד בשקית ניילון והדביקו אותה לרהיט הראשי על מנת שהם לא ילכו לאיבוד. כדאי בהחלט להתחיל עם המשימה הזאת כמה ימים לפני המעבר ולא ביום המעבר עצמו כאשר הלו"ז הרבה יותר צפוף.
  • עטפו רהיטים שאתם לא מפרקים – כדאי לעטוף רהיטים שנותרו שלמים כמו למשל הספה, השולחנות או השידה עם המגירות, כדי שיזכו להגנה מרבית בעת המעבר. זו בדיוק הסיבה שיש ניילון פצפצים שנועד להגן על חפצים רגישים ולמנוע מהם להיפגע בתהליך ההובלה.
  • ולבסוף קחו אוויר – תמיד זכרו שיום המעבר יעבור. סופו שיגמר ואתם תהיו אחריו. לכן קחו אוויר, נשמו עמוק, היערכו לבלתי צפוי והיו מוכנים מראש, כך שתוכלו לעבור את מעבר הדירה בקלות ומבלי לאבד את השפיות!

Back to top button