מבזקיםתאונות עבודה

תאונה חריגה סמוך לאתר בנייה באשדוד: מוט ברזל נפל מגובה רב על רכב פרטי ופצע אזרחית

אירוע חריג התקיים היום (שני) באתר בנייה באשדוד ברחוב הרב שאולי, במסגרתו מוט ברזל שנזרק מגובה רב מאתר הבניה אל עבר הכביש הסמוך אליו.

אזרח דיווח למוקד קו החיים של המוס"ל על הפרת בטיחות חמורה באשדוד שהובילה לפציעה של אזרחית ששהתה בסמוך לאתר בתוך רכבה ונפגעה ממוט ברזל חד. ע"פ ממצאי מדריך המוס"ל שנקרא למקום, נמצא כי אכן הושלכו חומרים וביניהם מוט הברזל מגובה רב. בנוסף, אתר הבנייה לא עמד בתקנות השילוט הדורשות שלט בכניסה לאתר עם בעלי התפקידים. מדריך המוס"ל שלח במיידי דיווח למפקח הבניה של עיריית אשדוד, שהוציא לאתר הבנייה צו בטיחות והפסקת עבודה למשך 5 ימים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא אשדוד אישה בת 55 במצב קל עם חבלות בפלג גופה העליון.

מוקד קו החיים נפתח כחלק מהמאבק בתאונות העבודה באתרי בנייה, שבמסגרתו הציבור לוקח חלק פעיל. קו החיים הוא מוקד שמפעיל המוסד לבטיחות ולגיהות, במסגרתו יכולים עוברי אורח לדווח על אתרי בנייה בהם הם נתקלים במה שנראה לכאורה כעבירות בטיחות. הציבור יכול להעלות את הנתונים והתלונה לאתר והיא מגיעה ומטופלת על ידי המוקד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכדי למנוע תאונות מסוג אלו ומקרים בהם מושלכים חפצים מאתר הבנייה אל המרחב הציבורי, הקים הארגון גם את המרכז הלאומי לסימולטורים לבטיחות, מרכז חדשני ומתקדם בישראל שהוקם בפ"ת. המרכז מאפשר למפעילי עגורנים וגם למנהלים בחברות הבנייה להגיע ולתרגל עבודה במצבי חירום, עבודה במצבים מסוכנים כמו רוחות, גשם, שלג, ראות לקוייה, ערפל, ועוד מצבים רבים. הקמת המרכז הביאה לשינוי בתפיסת האימונים וההדרכה המתקדמת בתחום העגורנים, משאבות בטון ומלגזות. מיום הקמת המרכז ועד היום עברו בו כבר כ-600 מפעילי עגורן, מפעילי מלגזות ומנהלי עבודה, מנהלי פרויקטים, מהנדסי ביצוע, סמנכ"לי הנדסה הכשרות בטיחות טכנולוגיות בכלים טכנולוגיים מתקדמים המדמים את העבודה על כלי העבודה הכבדים בסיטואציות קצה.

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם ואמר: "האירוע שהתקיים באשדוד הוא נורת אזהרה בוהקת למנהלי אתרי הבנייה בישראל ומדובר אירוע שבנס לא הסתיים באובדן חיים. הנחיות הבטיחות באתרי הבנייה הם לא המלצה, הם מצילות חיים ועל מנהלי העבודה לחדד את נהלי הבטיחות מול מפעילי העגורנים והמנופאים, לבטח שמדובר בהעברה או השלכה של ציוד באתר. אנחנו במוס"ל מזמינים את מנהלי העבודה ועובדיהם לבוא ולתרגל את נהלי הבטיחות במרכז הסימולטורים, בכדי שתאונות כאלו לא יחזרו על עצמם".

נפילת ברזל - אתר בנייה - תאונת עבודה
צילום: מוקד קו החיים של המוס"ל
נפילת ברזל - אתר בנייה - תאונת עבודה
צילום: מוקד קו החיים של המוס"ל
נפילת ברזל - אתר בנייה - תאונת עבודה
צילום: מוקד קו החיים של המוס"ל

Back to top button