בריאותמבזקים

ביה"ח כרמל מוביל בחדשנות: מומחים הציגו מיזמים חדשניים בכנס הבריאות העולמי

רק לפני שנה עמדה ד"ר עלוית וולף ממחלקת עיניים של כרמל על במת מיזמי החדשנות של ישראל כדי להציג ולשכנע למה מיזם "בדיקת חדות ראיה מרחוק " שווה השקעה ופיתוח.

והשבוע יחד עם ד"ר שרון שוורץ מהמחלקה ובליווי מנהל המחלקה פרופ' אורן טומקינס הן כבר עמדו על אותה במה כזוכות, והציגו בגאווה מול כל משתתפי כנס " בריאות – ישראל " את מיזם "מרפאת עיניים היברידית" של מחלקת עיניים של כרמל כמיזם שנבחר ומקודם למחזור הראשון כאקסלרטור של קהילת רפואה מרחוק של משרד הבריאות.

כנס health.il שנערך זו השנה ה 4 באקספו תל אביב מושך ומרכז אליו את מיטב החברות וגופי הבריאות בארץ ובעולם. בכנס נפגשים מיטב המוחות מכל עולמות הבריאות והרפואה סוקרים ומציגים את פרויקטי ומיזמי החדשנות הטובים ביותר. גם השנה טובי הרופאים והחוקרים בכרמל השתתפו והציגו בכנס חדשנות פורצת דרך מבית היוצר של ביה"ח כרמל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר נטליה גולדברג מנהלת מכון הרנטגן בכרמל וד"ר ריאד חדאד מנהל המחלקה הכירורגית ב' הציגו בפני באי הכנס את מערכת הניווט לגידולי סרטן מהמתקדמות ביותר בעולם המותקנת ופועלת בלעדית בארץ בביה"ח כרמל. ד"ר גולדברג וד"ר חדאד הציגו את תהליך ההטמעה של טכנולוגיית הנביגציה לטיפול מלעורי בגידולים בכבד ובכליה. המערכת החדשה נכנסה לכרמל רק לפני כשנה והיא כבר רושמת אחוזי הצלחה מרשימים בהצלת חיים באמצעות דיוק הטיפול ובהגעה לגידולים במקומות מורכבים באמצעות ניווט ממוחשב ומתקדם. נכון להיום הצוות המשולב של מכון הרנטגן המיומן של כרמל יחד עם הכירורגים המתקדמים יכולים לטפל בו זמנית בחולה עם 8-9 גידולים בכליות להזריק בדיוק מרבי את החומרים לכל הגידולים וכך לחסוך מהמטופל ניתוחים מורכבים ומסובכים עד כדי סכנה של הוצאת 2 הכליות ועד למוות לפעמים.

ד"ר עלוית וולף עדכנה בדיקת חדות הראיה היא כל משמעותית עד כי ב 30 אחוז מהביקורים החוזרים במרפאה בדיקת חדות הראיה היא כל מה שצריך, אבל העומסים במרפאות ובתורים גורמים למפגש חוזר עם המטופל רק אחרי כחצי שנה ובזמן הזה הראיה שלו יכולה להיפגע. לכן בדיקת חדות הראיה וירטואלית בשליטה מרחוק יכולה לתת פתרון מצוין לבעיה.

ד"ר שרון קמה מנהלת מערך האיכות והבטיחות בביה"ח והאחראית על החדשנות בכרמל אמרה כי " זה מרגש ומעורר השראה וגאווה לסכם עוד שנה של יוזמה והטמעת חדשנות מעשית באמצעות מרכז החדשנות שלנו, תודה ל Health.il שהזמינו אותנו להציג ולהשתתף. במרכז החדשנות כרמל אנחנו ממשיכים ליזום ולפתח בכל יום, מרגש לראות איך יוזמות אלה קורמות עור וגידים ומחוללות מהפיכות קטנות לטובת טיפול טוב יותר, זמין ובטוח למטופלים שלנו ".
שותפה להפקה ולהצלחת הכנס מכרמל חלי רוסטוקר מובילת החדשנות של ביה"ח.

צילום: אלי דדון

Back to top button