צרכנות

השקעות אלטרנטיביות – חלופות אטרקטיביות להשקעה בשוק ההון

קרדיט לתמונה: pixabay

לא מעט אנשים חוששים להשקיע את כספם בבורסה ובשוק ההון במה שנחשב להשקעות "מסורתיות" (קנייה של מניות, אגרות חוב וכיוצ"ב).  לעיתים חששות אלו מוצדקים יותר ולעיתים פחות, אך בכל מקרה כדאי מאוד להכיר כמה אלטרנטיבות אטרקטיביות ביותר להשקעות המסורתיות, אשר מהוות חלופה מתבקשת ומשתלמת גם בתקופה בה השוק עולה וגם בתקופות בהן הוא יורד, מהן ראינו לא מעט במהלך השנה וחצי האחרונות. מה נחשב להשקעה "אלטרנטיבית" כיום ומהם המאפיינים והיתרונות של השקעות אלו על פני השקעות מסורתיות?

אפשרות ראשונה – השקעות חברתיות

אחד מסוגי ההשקעות האלטרנטיביות המרכזיים והמעניינים ביותר מבחינת יחס סיכון – תשואה הוא מה שנקרא "השקעות חברתיות", או השקעות P2P (Peer to Peer – עמית לעמית). במסגרת השקעות אלו המשקיע בעצם מלווה את כספו ללווים כלשהם בתיווכה של פלטפורמת השקעות בין לווה למלווה (במקום בתיווך הבנק אשר גובה לא מעט עמלות מסוגים שונים ומשונים…), אשר מבטיחה כי כל אחד מצדדי העסקה יקבל את מה שהוא אמור לקבל ולא ייחשף לסיכון מיותר. כתוצאה מכך מתקבל אחד מסוגי ההשקעות המעניינים והרווחיים ביותר כיום – המלווים מקבלים תשואה משתלמת עבור חסכונותיהם (ובמקרים רבים גם גבוהה מתשואת שוק ההון ברמת סיכון זהה) ואילו הלווים מקבלים הלוואה בתנאים נוחים. כאמור, להשקעות אלו יש יחס מצוין של סיכון לעומת תשואה. אפשרות ששווה בהחלט להכיר ולנסות!

אפשרות שנייה – השקעות נדל"ן

סוג נוסף של השקעה אלטרנטיבית להשקעה בשוק ההון הוא השקעות נדל"ן. שוק הנדל"ן נראה אחד השווקים היציבים והעמידים ביותר בפני זעזועים שונים המתרחשים במשק המקומי והעולמי גם יחד, החל ממיתון וכלה במגיפה עולמית. נראה כי שווי נכסי הנדל"ן רק עולה ועולה לאורך זמן, אם כי בתקופה הנוכחית ולאור העלאת הריבית ימים יגידו. רכישת נדל"ן נחשבת להשקעה בטוחה יחסית אך הבעיה העיקרית של נדל"ן כאפיק השקעה אלטרנטיבי – היא שעל מנת להשקיע בתחום נדרש בדרך כלל הון עצמי גבוה ביותר, מה שלהרבה משקיעים קטנים פשוט אין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפשרות שלישית – מטבעות קריפטוגראפיים

מטבעות קריפטוגראפיים, הידועים יותר כמטבעות דיגיטליים (או פשוט בשם "קריפטו") הפכו פופולאריים ביותר במהלך העשור האחרון, עקב הזינוקים הפנומנאליים בערכם של מטבעות מסוימים, בראשם הביטקוין כמובן. השקעה במטבעות דיגיטליים יכולה להניב תשואה חסרת תחליף, אסטרונומית של ממש, בתוך פרקי זמן יחסית קצרים, אך באותה מידה גם להתאפיין בירידות חדות לא פחות. כלומר, מדובר בהשקעה תנודתית ביותר אשר מצריכה מהמשקיע לב חזק ועצבים מברזל. מאחר ומדובר בהשקעה מסוכנת וספקולטיבית ביותר, מומלץ מאוד ללמוד את התחום לעומק לפני שנכנסים להרפתקה מסוג זה.

לסיכום, קיימים כמה אפיקי השקעות אלטרנטיביות להשקעות המסורתיות בשוק ההון ובניירות ערך, אפיקים המתאפיינים ביתרונות משמעותיים, וחלקם גם בחסרונות שחשוב להכיר בכל מקרה, טוב לדעת כי קיימת אלטרנטיבה. פעמים רבות היא מהווה את הצעד המושכל שמתבקש ביותר לעשות…

למידע נוסף אודות השקעות חברתיות גלשו לאתר טריא.

נכתב בשיתוף טריא קהילה פיננסית בע"מ. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה. החברה בפיקוח לפי חוק הפיקוח על השירותים הפיננסים (שירותים פיננסים מוסדרים), תשע"ו 2016. מס' רישיון 58971

Back to top button