צרכנות

איך תדעו אם חברת נדל"ן היא אמינה?

קרדיט תמונה FREEPIK

ענף הנדל"ן בישראל פורח מאוד בעשור האחרון. הביקושים לדירות מאוד גבוהים ולמרות שנדמה כי ההיצע נמוך, יש כיום המון חברות נדל"ן המציעות מגוון רחב של פרויקטים ברחבי הארץ המוצעים על ידי שלל קבלנים. כמובן שלא את כל הקבלנים אתם מכירים ולא כל חברות הבנייה והיזמות נסחרות בבורסה ולכן לפני שאתם רוכשים דירה, עליכם לבחון ולבדוק מי החברה ומי היזם. למה זה חשוב? ואיך תדעו כי מדובר בחברה אמינה? על כל אלו נדבר כעת.

למה חשוב לבדוק את חברת הנדל"ן טרם הרכישה?

כשאתם רוכשים דירה בישראל, אתם משקיעים את כל הונכם שחסכתם שקל לשקל במשך זמן רב. כמו כן, אתם לוקחים משכנתא מהבנק בסכומים אסטרונומיים בידיעה שתחזירו אותם בתמורה למשכון הדירה. הדירות בישראל עולות מאוד יקר בשל עלות חומרי הבנייה ושירותי הבנייה הגבוהים. חברת יזמות נדלן משקיעה כספים רבים בבנייה, כספים שאותם גייסה ברוב המקרים טרם הפרויקט. אם מדובר בחברות יזמות נדלן שדרכן בעולם הנדל"ן רק החלה או שאין להן ניסיון עם התנהלות נכונה של כספים, הן עלולות לפשוט רגל. פשיטת רגל שלהן היא הפסד עצום של הכסף שהשקעתם וחובות גדולים ומצטברים עבור הבנק שנתן לכם משכנתא. בדיוק מהסיבה הזו אתם רוצים לרכוש דירה אצל חברה אמינה ומוכרת.

איך תדעו שחברת נדל"ן היא אמינה?

יש מספר פרמטרים פשוטים שבאמצעותם תוכלו לדעת האם חברה יזמית לנדל"ן היא חברה אמינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. חברה מוכרת בעלת ניסיון – אחד הפרמטרים שכדאי לבחון בעת רכישת דירה הוא האם החברה שבנתה את הפרויקט היא חברה בעלת ניסיון והאם יש לה מספר פרויקטים שפועלים כעת. חברה שיש לה מספר פרויקטים גם כאלו שנמצאים בשלבי בנייה וגם כאלו שכבר עומדים על תילם, היא חברה שאתם יכולים לדעת בוודאות שיש ברשותה המידע הנכון לביצוע של פרויקטים אלו.
  2. בדיקת מקצועיות בפרויקט – ניתן להיפגש עם האחראי על הפרויקט ולשאול שאלות מקצועיות עליו. מענה על שאלות מקצועיות, הצלבה של פרטים וכדומה, עשויים לספק לכם את התשובה הברורה לשאלה, האם החברה היא אמינה.

לשאול אנשים שעשו עסקאות – לכו לפרויקטים שהסתיימו של אותה החברה ותשאלו את האנשים שכבר גרים האם הם היו מרוצים מהתהליך. בדקו מה היה פחות טוב ומה היה יותר טוב. נסו להבין את החוויה שלהם, הליקויים והאם הם מרוצים. שמעו גם את הדברים הטובים וגם את הפחות טובים.

Back to top button