מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות דרישת 'עוצמה יהודית': העצור המנהלי הועבר לאגף מסודר

סיעת עוצמה יהודית שיגרה אמש (שני) מכתב בהול לנציבת השב"ס קטי פרי, בו קבלה על התנאים הקשים בהם הוחזק אברהם יאיר ירד, נער כבן 19 תושב השומרון שנעצר לאחרונה בצו מנהלי.

חברי הכנסת סיפרו כי ירד "מוחזק בתנאים קשים ביותר, וכלוא במשך 23 שעות ביממה בתא מחניק ללא חלון שגודלו כשלושה מטרים רבועים בלבד. בתא אין שירותים ומקלחת, מלבד חור "בול פגיעה" בפינת החדר המדיף ריח רע ומונע ממנו ללמוד תורה או לקיים תפילות. בנוסף, נאסר עליו לקיים שיחת טלפון אף לא עם משפחתו הקרובה, וכן לקיים תפילות בבית הכנסת שבכלא".

עוד חשפו חברי הכנסת כי "בתא הסמוך מוחזק המחבל הבכיר זכריא זביידי, שזוכה לתנאים משופרים בהרבה, מקלחת, שירותים, חדר מרווח וחלון שמכניס אויר צח. במכתב דרשו הח"כים מנציבת שב"ס להורות על העברתו באופן מיידי לאגף מסודר עם תנאים בסיסיים ואנושיים." במקביל, פנה גם ח"כ משה ארבל מש"ס לנציבה ודרש אף הוא את העברתו של ירד לאגף מסודר. בעקבות הפנייה, הועבר הבוקר ירד לאגף תורני בכלא איילון, שם יוענקו לו תנאים הגייניים נאותים, וכן יסופקו לו צרכיו הדתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי ורנה, הוריו של ירד בירכו הבוקר על ההחלטה וקראו לשר הביטחון להורות על ביטולו המוחלט של הצו: "שמחנו הבוקר לשמוע כי ההתעללות המחפירה בבנינו שהוחזק בתנאים לא אנושיים הופסקה, והוא הועבר לאגף מסודר. ברצוננו להודות לחברי הכנסת של עוצמה יהודית, ולח"כ משה ארבל מש"ס שנרתמו לעניין ולא הרפו ממנו עד שסודר".

"עם זאת, עצם המעצר עצמו הוא שערורייה בלתי נתפסת. את צו המעצר המנהלי הזה הוציא שר הביטחון גנץ בשלהי כהונתו ממניעים פוליטים, תוך עקיפה בוטה של בית המשפט שהורה לשחרר את בנינו. אנו קוראים לשר הביטחון המיועד בממשלת הימין הקרובה, להורות כבר ביומו הראשון על ביטולו המוחלט של הצו", הוסיפו.

צילום: דוברות עוצמה יהודית

Back to top button