מבזקיםפוליטי / מדיני

בדרך להשלמת הפרטת דואר ישראל: ועדת הכספים אישרה את תקצוב ההסכם

ועדת הכספים הזמנית של הכנסת אישרה היום (שלישי), לאחר העברת כלל הנתונים שדרשה הוועדה בדיון אתמול מחברת דואר ישראל, את תקצוב הסכם ההפרטה של החברה.

נציג משרד האוצר בדיון, הסביר כי תוכנית ההבראה כולה נפרסת על 3 שנות תקציב, כאשר מתוך הסכומים המאושרים, 855 מיליון ₪ של תקציב אמורים לצאת בשנת 2022, והיתרה תיפרס בשנים הבאות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני מבקש בעוד 4 חודשים דו"ח על מה שנעשה במסגרת הרפורמה, שתגיעו לכאן, ותמסרו דו"ח על מה שקרה כלכלית בהליך ההבראה, וכן מה המציאות עם הסניפים באזורים החלשים, שדיברנו על כך שיש צורך שגם בתוך ההליך הזה יהיה מענה לאוכלוסיות המוחלשות, באזורים בהם אין מענה של בנקים ושירותים אחרים, והדואר הוא המענה שלהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקצאת הכספים, שכאמור חלקה מיועדת לשנים הבאות, הוקצתה בשתי העברות תקציביות שונות:
1. הוצאות פיתוח – תקצוב של 1.7 מיליארד ש"ח בהרשאה להתחייב וסך של 855 מיליון ₪ בהוצאה, עבור יישום הסכם ההבראה בחברת דואר ישראל, ובכלל כל מימון פרישת עובדים לרבות בתמורה למכירת נכסים מהחברה למדינה, העמדת הלוואה נחותה לחברה ותשלום מיסים והיטלים בגין מכירת הנכסים.

2. הוצאות פיתוח – שינוי פנימי במסגרתו תקצוב של 215 מיליון ₪: סך של 20 מיליון ש"ח בהוצאה עבור מימון הלוואות לעובדי מדינה, וסך של 195 מיליון ש"ח עבור יישום הסכם ההבראה בחברת דואר ישראל עבור מימון פרישת עובדים בתמורה למכירת נכסים מהחברה למדינה ותשלום מיסים והיטלים בגין מכירת הנכסים.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button